Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsproblem efter juicespill

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 14:19

Jag råkade spilla ut juice på mitt trådlösa apple tangentbord för några veckor sedan, jag torkade upp så fort jag kunde och tog bort tangenterna och torkade. Problemet är nu att vissa tangenter inte fungerar och min sänkaljudetknapp trycker in sig själv typ hela tiden vilket är fruktansvärt jobbigt. Finns det något sätt att ordna det här?
Jag har funderat på att lämna in det och pröva med garantin men det lär väl knappast fungera, sedan läste jag lite om att diska tangentbordet osv, hur fungerar det med de trådlösa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 14:25

Varför inte testa garantin först - du har inget att förlora på att kolla med Apple om de fixar sånt?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 14:28

Ja det skulle jag kunnna göra, men sånt är alltid lite jobbigt.

Med de gamla USB-tangentborden gick det fint att diska i diskmaskin och sen skaka ur vattnet och låta det torka på element ett par dagar. Men det skulle jag knappast våga göra med trådlöst - det är så mycket mer elektronik i dem. Garantin gäller inte heller. Det enda du kan göra är att plocka isär det i småbitar och göra rent. Men det är ju på egen risk.

Don't drink and compute!

1
Bevaka tråden