Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Används iMac G5 20' som monitor till Xbox 360?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska nog skaffa en xbox 360 i höst och jag skulle gärna köra
HD upplösning och jag undrar om det går att koppla in den på den
suveräna skärmen i min 20 tums imac g5?

Martin

Ser du någon video-in port?

Dåligt

Värdelöst med ett sådant svar, hjälper honom kanske men det är absolut inte snällt med en sådan sarkasm. Trodde inte att vi hade folk med så dålig inställning till nybörjare här på 99mac, skärpning!
Behandla alltid folk med respekt.

Svaret på frågan om xbox 360 kan köras på iMac är alltså nej men iMac är fortfarande en väldigt fin dator.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-17 21:54

Men man kan väl använda en sådan där Tv-meckapär emellan... Elgato EyeTV?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 00:06

Det lär finnas någon video-USB/FireWire-adapter som man ev kan kombinera med andra adaptrar.

Sök lite efter typ firewire + s-video eller liknande.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-18 09:35

Men ska man köra HD behövs troligtvis composite-kablar. s-vhs, antenn och scart kan inte skicka signaler i rätt upplösning. Möjligtvis om xbox360 klarar av dvi så funkar det också. Men det är om den stödjer det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 09:43

Jag har alltid undrat varför iMacarna inte har video-in, så att man kan använda den som monitor.. Kostnader förstås.. Men ändå!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-18 09:57
Ursprungligen av hicke:

Jag har alltid undrat varför iMacarna inte har video-in, så att man kan använda den som monitor.. Kostnader förstås.. Men ändå!

Helt sant. det vore verkligen bra! Som "konsumentburk" med möjlighet att koppla in tvspel & vhs skulle den lätt kunna ersätta sovrumstvn... Bra idé, ring Apple!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 14:00
Ursprungligen av Jonaz:

Helt sant. det vore verkligen bra! Som "konsumentburk" med möjlighet att koppla in tvspel & vhs skulle den lätt kunna ersätta sovrumstvn... Bra idé, ring Apple!!

Jag antar att Apple har tänkt på detta och uteslutit det av sagda anledningar. Jag bara tyckte det vore en smutt lösning att kunna kolla på tv/dvd med datorn avstängd aller iaf oberoende..

Jag får ringa Apple

Ärligt talat. Om man har grymma idéer, vem på Apple vänder man sig till? Någon som gjort det eller vet hur man ska göra för att komma till rätt personer?`

/henric

Det bästa är nog om du sparar ihop till en extern skärm som passar XBoxet, eller om man har en DVI-VGA adapter till en VGA skärm(billigare), composite ger inte så bra bild oftast på upplösningar över 800x600 och jag har för mig att S-Video inte stödjer mer än 1024x768. -jag vet ej om denna informationen är 100% korrekt, men jag "tror" det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-18 15:45

apple4ever: composite-kablar använder man till HDTV och dom klarar åtminstånde en upplösning på 1080p vilket är den högsta HD-upplösningen idag. Du tänker nog på gamla gula video-kablar. För jag måste säga att det vore väldig uselet att använda composite som standard till HDTV om dom inte ens klarar av att visa bra kvalitet över 800x600.

Ursprungligen av nr3:

apple4ever: composite-kablar använder man till HDTV och dom klarar åtminstånde en upplösning på 1080p vilket är den högsta HD-upplösningen idag. Du tänker nog på gamla gula video-kablar. För jag måste säga att det vore väldig uselet att använda composite som standard till HDTV om dom inte ens klarar av att visa bra kvalitet över 800x600.

Japp, tänkte på gulingen. Så jag hade hälften rätt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-18 16:27

när xbox-360 kommer, så kommer som tillbehör en VGA-adapter...
hjälper det? - eller måste det vara DVI?

/Stafis

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-08-18 17:22

självklart ska VGA också funka, enda skillnaden är att signalen blir analog och tappar en del i kvalitet, men när det gäller upplösningen är det ju inga problem.

1
Bevaka tråden