Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är hårddisken död?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 08:36

Jag har en iMac G5 20". I maj hade jag den inne för reparation av bildskärmen. Nu verkar HD:n ha packat – eller i alla fall en av de två partitionerna. När jag kör skivkontroll är partitionen med systemet och programmen helt OK medan den andra med alla dokument, filmer etc inte går att kolla p g a något fel. När jag kör Apples utökade hårdvarutest får jag följande felkod: 2STF/8/3: S-ATA BUS 0 - Master. Är HD:n död eller kan den tänkas gå att fixa med Diskwarrior eller liknande?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-15 22:38

Är datorn väldigt seg när du startar den? Dvs tar det lång tid innan den kommer fram till inloggningen osv.?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 10:37

Så länge jag ägnar mig åt aktiviteter på den partition som är okej, så går allt i normal hastighet. Ska jag däremot öppna en mapp på den kassa partitionen tar det vansinnigt lång tid. Seg är bara förnamnet...

Problemet började med att det inte gick att starta datorn alls. Äpplet kom fram och sedan stod den och tuggade utan att något hände. Efter ett par tvingade omstarter kom den igång och nu fungar den som jag beskrev ovan.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-17 21:58

Det där låter som ett problem jag hade. Jag blev tvungen att lämna in datorn för att få en ny hårddisk på garantin. Min hårddisk slutade att fungera efter ett tag efter samma symtom som du beskriver.

1
Bevaka tråden