Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer på 6680?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 15:27

Jag har skaffat mig en 6680 och är supernöjd på alla sätt. Men jag BEGRIPER inte hur man tex flyttar filer hur mappstrukturen är upplagd.
- Jag har skickat över några aac filer med bluetoothen och kan inte begripa hur jag ska kopiera dessa från meddelandet.
- Och var ligger ringsignalerna?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 15:53

Pröva FExplorer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 17:21

Japp den har jag hittat. Men var hamnar de filer som man skickar? Jag har letat igenom hela telefonen, men hittar inget.

Någon som föresten lyckats koppla upp telefonen med USB sladden?

Hej, på windows har jag iaf kopplat upp telefonen med sladden men det kanske inte var det du undrade över, annars så kan du spara om filerna om du öppnar meddelandet du får. När du öppnar en mp3:a i realplayer och stoppar den sen kan du välja spara som eller nåt liknade.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-17 19:19

Filerna hamnar i C: eller E: -> System -> Mail -> och sen i nån av de mapparna med lustigt namn, men de hamnar ju i inboxen på mobilen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 21:34

Ok den hamnar i inboxen. Men hur flyttar man den därifrån? Det känns som om jag missat något väldigt väsentligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 21:41

Hmm när jag öppnar meddelande så öppnas det i någon slags musikspelare.. med det finns inga val att flytta filen...???

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-17 21:58

nej det är lite dåligt av nokia faktiskt, du får helt enkelt gå genom Fexplorer (www.symbian.com). jag tror det finns en "Inbox-mapp" direkt när man startar programmet bland de övriga "partionerna" så du slipper leta. min 6630 är på mjukvaruuppgradering så jag kan inte kolla men är nästan säker. dock har jag för mig att det buggade lite på min telefon.

edit* förresten så kan du nog visst spara den, när du har musikspelaren uppe så har jag för mig att du kan trycka på val och sen ta spara eller nått.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 22:10

Supertack! jag hittade den där "inbox" mappen i Fexplorer och kunde kopiera därifrån. Då fick jag även nya val i spelaren och kunde välja ljuden som ringsignal etc.. med det gick inte när jag öppnade från meddelen.. skumt... Men nu funkar det i alla fall! Tack!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 22:21

Man brukar i inboxen kunna välja att spara mottagna filer någon annanstans på telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 23:06

Kanske något special med acc filer?
--
Dags att byta skinn! Var hittar man ett OSX skinn? För det är väl det man ska ha?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 00:09

Jag letade som besatt efter snygga skinn första veckan men gav upp.

Har ni testat Nokias Search-program förresten? http://www.n-gage.com/mobilesearch/download.html
Riktigt sweet. 3Data Unlimited blir mer och mer lockande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-18 22:41

Här finns ett snyggt OSX skinn:
mitglied.lycos.de/doubledragon/mac_osx_3230.sis

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-15 21:19

Det var en riktigt fin sida med 1400000m kod på
Skulle väldigt gärna vilja ha ett OSX skin till 6680n men som sagt... Jag har här en sida kod... vad gör jag med den..?? Hjälp!!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-02-15 21:27
1
Bevaka tråden