Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes; Tips om stereo BT-headset

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-14 23:26

har en V800 och är jättenöjd, förutom...
att dom har gått tillbaka till den gamla kontakten till headsetet som alltid varit lika värdelös.
finns det någon som har erfarenhet av ett bra stereoheadset med bluetooth?
har sett några på nätet men man vet ju inte hur bra dom är.
idén tycker jag är lysande.
en uppfattning, någon?

Senast redigerat 2005-08-15 22:39
  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 16:56

jag har ett jabra 250, mono-headset, och jag kan inte få ljudet över bluetooth.. stört omöjligt.
men när jag använder bluetooth-headsettet som ljud ut på datorn då funkar det. men låter helt åt helvete kasst.. låter ungefär som video-samtal i ljud-kvallité... så jag tror inte att du faktiskt VILL skaffa dig ett sånt headset..

men du har så rätt, kontakten suger hästballe och till allas förtret lyssnar inte sony ericsson..
det enda man kan hoppas på är att hitta en slim-kontakt, det borde inte vara helt omöjligt att hitta..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 08:07

Är ni säkra på att en V800 stöder A2DP (= den BT-profil som används för stereoljud)? Annars spelar det ju ingen roll om man har ett stereoheadset ifall ljudet ändå är i handsfreekvalitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 08:30

Jag hade en japansk fulhacks lösning, men inte sett nån annan som har det på marknaden (för att skicka ljud i) -Men den drog ur batteriet på 1 timme ca - så det var inte något att ha

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 08:48

Här kom det saker att tänka på!
Har sökt igenom manualen och där fanns inte ett pip om A2DP.
Blir väl till att maila supporten.
Tacksamhet.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 13:22

Nokia har just släppt ett headset som är i stereo. Dessutom har det inbyggd FM-radio!

den vore nog nära perfekt... om det inte var för att min 6630 inte har stereobluetooth =P

http://www.nokia.com/nokia/0,,73229,00.html

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 21:25

varför har inte Sonyericsson något eget?
eller har jag missat något?
eller är det någon som vet om dom har något på gång?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 19:22

fick svar från sonyericsson supporten.
den stöder inte A2DP.
surt sa räven...
trodde ett tag att det var en liten stragi med den usla kontakten för att man sedan skulle köpa ett bluetooth headset i stereo.
ju mer jag tänker på det desto sämre tycker jag det är!
men så va det med den saken...

1
Bevaka tråden