Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbooken skadar sig själv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 18:23

Hej, min Powerbook 15" är bara några månader gammal men har redan börjat få oroväckande skråmor i sitt skal. Grejen är att det inte är på utsidan, utan på insidan. Skärmens övre kant är onekligen boven i dramat.

Jag har vårdat datorn väl och inte släpat runt på den så mycket, men trots detta ser den ut på det här viset - och frågan är hur den artar sig om ytterligare ett par månader. Vad säger ni, är detta något man kan gnälla på AppleStore om?

(Datorn har förövrigt varit inne två gånger på verkstaden för logikkortsutbyte)

Det finns speciella dukar från Tucano (tror jag) som skyddar innehållet, kanske något för dig?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-17 20:12

Hade precis samma problem här sedan första veckan med PB. Retade mig otroligt mycket först. Inte likt Apple med en sån miss. Men jag har lärt mig leva med det (i-landsproblem) och jag lyckas ibland gnugga bort det med fingret så att det i alla fall blivit bättre.

Jämför PB:en med äkta skinn - något som slits och får bättre patina med åren - till skillnad mot pezez fuskläder som bara slits och blir fult Datorn är ett verktyg som ska användas. Inget utställningsobjekt. Tänk på att insidan betyder mer än utsidan:-)

Men visst, vi får hoppas Apple fixar detta till nästa generation Powerböcker.

Testa en duk som Björnström säger.

/Bauer

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 20:19

Jag har en duk ifrån RadTech.us som skyddar skärmen mot tangentavtryck mm. Inga avtryck eller repor på insidan som har framkommit ifrån datorn själv. Fungerar jättebra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-17 20:25

Det verkar som din PB är lite "ramsne".

Ursprungligen av Wire:

Det verkar som din PB är lite "ramsne".

Jag fick liknande svarta märken på min PB 17", men inte så kraftigt och bara på mitten av ena kortsidan. Gick att torka bort det mesta, och efter att ha köpt en mikrofiberduk för tjugo spänn på konsum som jag la mellan skärm och skrovet så var de ett minne blott! Alternativt limma dit små distanser i varje hörn på skärmen, min PB 12" har det i originalutförande.

(He, ramsne... Det uttrycket har jag inte hört sen jag var tretton år och krockade med min Puch Dakota... *nostalgisk*)

1
Bevaka tråden