Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kravaller när gamla iBook:ar såldes för 50 dollar styck

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-16 22:57

En skola i USA sålde ut sina fyra år gamla iBook:ar för 50 dollar styck idag, vilket tydligen orsakade kravaller (och då hade de ändå 1000 st datorer). Samma sak hade knappast hänt med fyra år gamla Dell-datorer t.ex...

http://us.cnn.com/2005/US/08/16/computer.frenzy.ap/index.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-17 09:16

"Blandine Alexander, 33, said one woman standing in front of her was so desperate to retain her place in line that she urinated on herself."

Hahaha! Sjukt!

Ursprungligen av tobot:

"Blandine Alexander, 33, said one woman standing in front of her was so desperate to retain her place in line that she urinated on herself."

Hahaha! Sjukt!

Ha ha! 10 poäng för engagemang i alla fall.

Hehe....
Synd att skolan bytte ut ibooksen mot nya Dell-varianter bara.

Hmm, 4 år gamla. Det måste väl vara 500MHz G3? Det kan man ju knappast göra mer med än mejla och skriva lite eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-17 10:38
Ursprungligen av Stefan Swales:

Hmm, 4 år gamla. Det måste väl vara 500MHz G3? Det kan man ju knappast göra mer med än mejla och skriva lite eller?

Det finns massa folk som bara gör just det... Funkar ju perfa som surfburk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 10:31

Är du säker?
Har för mig att Jobs skulle erbjuda dem riktigt bra priser på nya iBooks när han hörde att de skulle byta till Dell. Letat efter artiklen, men inte hittat den...

Ursprungligen av Solid:

Är du säker?
Har för mig att Jobs skulle erbjuda dem riktigt bra priser på nya iBooks när han hörde att de skulle byta till Dell. Letat efter artiklen, men inte hittat den...

Läste bara vad som stog på slutet av Andertons länk.

"The laptops were made available at a bargain-basement price after the county school system chose a new vendor -- Dell -- to supply the high schools with laptops."

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 10:55

Jag känner att jag måste dela med mig av följande visuella guide till händelsen (postad på Fark.com)

Synd att de bytte till Dell, men jag antar att de vill ha det så billigt som möjligt.

Tja det är ett hyffsat bra pris om man tänker på vad iBook 500mhz ibland kostar på eBay (för att inte tala om vad folk kan begära för dom i Sverige)

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 11:07

Här står det mer om bytet till Dell, vilket får ses som bekräftat: http://www.richmond.com/education/output.aspx?Article_ID=3636948&Vertical_ID=11&tier=3&position=7

Och de har redan letat sig ut på eBay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5797625162

Just nu ligger det högsta budet på 255 dollar, vilket ger en nätt förtjänst för några timmars knöande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-18 16:25

Ja de är lätt värda 50$, 500MHz täcker i princip mina grundbehov och bärbärt är så skönt. Kul när folk blir galna...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 22:48

Slutbud på 355 dollar vilket ger 305$ i vinst. Inte illa.

1
Bevaka tråden