Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker vettig LCD monitor/TV-kombo.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-21 03:50

Goafton.

Nu är det så att jag ska flytta in i ett råtthål/compact living-boende i nästa vecka(otroligt men sant, kontrakt på en hyffsad etta i Göteborg utan sexuella tjänster, mutor eller strategiskt placerade hästhuvuden involverade) och äger varken tv eller skärm och tänker därför att det vore fiffigt med en kombo-lcd att använda till TV/DVD, Playstation 2 och framtida Powerbook. Just nu såhär från höften så känns http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/910mp.asp?page=Specifications som ett bra köp, men jag skulle uppskatta alla upptänkliga tips och råd. Blir det eftersläpning vid TV/DVD-uppspelning? Krävs det en massa bökigt kabelkopplande när man vill byta medium? Behöver man externa högtalare för att behålla sinnesfriden?

(Och att skärmen någotsånär matchar en PB gör den ju inte sämre)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-14 01:27

Har du köpt den?
Letar också efter en kombo variant till min morsa, MacMini + TV/dataskärm till hennes sovrum..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-14 12:16

Den du anger borde funka utmärkt.
Kolla också in http://inwarehouse.se/hemma/productDetail.aspx?Id=e801929&node=30&category=WEBF

Den har DVI vilket är bättre när du vill koppla in framtida datorn.

Jag är på liknande jakt efter en kombinerad sovrums-tv/bildskärm. Såg att Samsungen hade vanlig analog tv-mottagning, men jag undrar om det inte är vettigare att försöka få tag i en tv med digitalmottagare istället. För framtiden...iallafall för oss med bara en enkel villa-antenn. Snart släcker de ju analognätet.
Finns det digital-tv-apparater över huvud taget än?

Ursprungligen av Alphonze:

Jag är på liknande jakt efter en kombinerad sovrums-tv/bildskärm. Såg att Samsungen hade vanlig analog tv-mottagning, men jag undrar om det inte är vettigare att försöka få tag i en tv med digitalmottagare istället. För framtiden...iallafall för oss med bara en enkel villa-antenn. Snart släcker de ju analognätet.
Finns det digital-tv-apparater över huvud taget än?

Det finns, se bl a www.barcom.se/produkter/LCD

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-08-17 07:05

eller köp en vanlig apple 20" och sen en EyeTV så får du tv och kan backa tillbaka och stoppa vanliga tv-program.

1
Bevaka tråden