Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra ordning på ikoner i menyraden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 23:25

Hej alla!

Jag har sökt här på forumet utan att hitta någon lösning på mitt problem. Det är så att jag vill ändra ordning på hur iconerna ligger på menyraden. Hur gör man detta? Finns det något smidigt sätt, eller gäller det att starta programmen i rätt ordning?

MVH Jocke

  • Medlem
  • 2005-08-16 23:37

Vad är det som är ditt problem egentligen? Med menyraden, menar du dock då?

Det är nog ordningen på dylika ting i menyraden det gäller. (Se bild)

Det är bara att hålla ner cmd och dra sakerna. Tyvärr verkar det inte som att alla objekt i menyraden går att dra på det sättet.

om du menar dockan (nere, oftast) så är det bara att dra dom rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 10:43
Ursprungligen av thevil:

Symbolerna på menyraden uppe till höger kan du (oftast) flytta genom att hålla ner kommando-tangenten och sedan dra dem dit du vill.

För mig gick 3 av 7 att flytta på detta sätt. Så för mig var det inte oftast.

Får kicka igång den här tråden igen. Jag vill att DropBox alltid ska synas i menyn men den har en tendens att halka bort, särskilt efter uppgradering till 10.7 (tror jag?). Nu får jag inte fram ikonen i menyraden alls, trots att jag stängt ner flera andra. Hur göra?

Ursprungligen av Fitinghoff:

...Jag vill att DropBox alltid ska synas i menyn men den har en tendens att halka bort...

Jag har inte haft några problem med detta i Lion. Vilken version av Dropbox kör du?

Och du har väl uppdaterat Lion till 10.7.1?

1.1.45, vilket enligt Dropbox hemsida ska vara den senaste. Och jag har heller inte hittat något sätt att få tillbaka ikonen, eftersom jag inte kan "starta" Dropbox, inte heller stänga av det då ikonen är borta.

Edit: Och, absolut, 10.7.1 är det jag kör. Sorry

Prova den här versionen (1.2 beta) i stället:
(9/15) - Latest Forum Build - 1.2.36 « Dropbox Forums

Och skulle det inte funka bättre med den, så kan du bara ta bort den, och installera 1.1.45 igen.

Ok, tack!
Har ingen aning om hur jag "tar bort" Dropbox, men blir det aktuellt så återkommer jag!

Ok, då har vi nästa problem... Hur installerar jag en ny Dropbox? Den är ju aktiv och får inte kastas. Allt jag ska göra med den nya är ju att dra den till programmappen, men det får jag inte... Och jag kan ju inte avsluta den då den inte syns i menyraden...
Edit: Löste det genom att helt enkelt dubbeklicka på den nya programvaran som då automatiskt ersatte den gamla.

Nej, nu har jag fixat, startat om, fixat igen och startat om igen. Känns inte som om jag kommer särskilt mycket längre med det här. Saknar också Adobe Update (tror jag den heter för CS5), som jag heller inte hittar som enskilt program. Jag kan ju inte med säkerhet säga att detta är ett Lion-problem, kanske bara OSX tycker att min 13-tumsskärm är för liten, men jag skulle ändå vilja veta om det finns ett sätt att styra hur den högra delen av menyraden ser ut, och vad som hamnar där. Hur jag tar bort saker vet jag, i den mån det går, men att faktiskt få dit saker som försvinner och tvinga dem att alltid synas, det hade ju varit en kalas-feature!

1
Bevaka tråden