Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte localhost!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-08-16 20:11

Hej,

Jag har installerat WebServerXKit och ni jag går till localhost så visas detta meddelande:

Safari kan inte ansluta till servern.
Safari kan inte öppna sidan ”http://localhost/phpMyAdmin/index.php” eftersom Safari inte kunde ansluta till servern ”localhost”.

Tack på förhand.

MVH

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-16 20:29

Har du provat:
http://127.0.0.1/~ditt-användarnamn/

Kolla annars i preferences -> sharing, tabben "services". Markera sedan "Personal Web Sharing".
Under där brukar det då dyka upp vilken eller vilka adresser du kan nå den egna servern på.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-08-16 21:14

Tack för hjälpen.

Jag provat med att använda mitt användarnamn men det funkade inte.

Vad gäller ditt andra förslag så var god och titta på den bifogade bilden.

MVH

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-16 22:20
Ursprungligen av martn:

Tack för hjälpen.

Jag provat med att använda mitt användarnamn men det funkade inte.

Vad gäller ditt andra förslag så var god och titta på den bifogade bilden.

MVH

Jamen webbdelningen är ju inte påslagen enligt bilden, dvs Apache är inte igång. Då skulle det stå "Stop" på knappen - inte "Starta" (se min bild). Och ju kan ju inte få kontakt med en server som inte lever.

Så se till att den är igång. Du kanske måste kryssa i "Personlig webbdelning" och sedan starta om hela datorn.

Har du testat att gå in i systeminställningarna och kryssa av 'personlig webdelning'. Jag har för mig att webserverx kit konfliktar med personliga webdelningen.

Webserverxkit stuvade undan filerna på så opraktiska ställen att jag gav upp och körde den 'vanliga' lösningen från Marc Liyanage istället. Nu har jag förträngt var den lade grejerna och det var inte lätt att få support påt heller. Vilket man kanske inte kan kräva när det är så gratis...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-08-16 22:42

Kan du inte komma åt localhost även när Webbdelningen verkligen startat så har du större problem än så.

1
Bevaka tråden