Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake III går konstigt.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en Powerbook 1.67, 1.5GB, Radeon 9700 64.
Går det överhuvudtaget att spela Quake III på denna. Det känns lite som det borde funka men vet inte helt säkert?
Iaf så hackar spelet grymt mycket. Kör alla grafikinställningar på "Low" men blir ingen skillnad?
Någon som vet vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-16 13:32

har du kört in senaste uppdateringarna för grafikkortet?
Den datorn ska inte ha några som helst problem med q3

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-16 13:39

Jag har kört Q3 på en G3 400Mhz, det funkade bra så din dator borde inte ha några problem

Jag körde på min G3 350 med 320 Mb i RAM i två år typ... så du har en monstermaskin i Q3-mått mätt

Vad har du för systemversion? (exakt)

Se till att ha uppdaterat Quake till senaste versionen: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/8961 (1.3.2)

Hade både tankat hem senaste versionen till Quake och grafikkortet men det funkade ändå inte. Sen efter jag hade skrivit och bett om hjälp så funkade det helt plötsligt, skumt.

Fast jag har ett litet problem med ljudet. Allt låter precis som vanligt förutom rösterna. Låter som smurfar. Har testat olika ljudinställningar men inget hjälper.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-16 15:20

Haha coolt problem

Mitt Warcraft III (från och med Rein of Chaos) laggade som fan, oberoende av vilka inställningar jag använde. Och det problemet har jag fortfarande ...

Hur får man fram consolen i q3?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-16 17:06
Ursprungligen av patriccarlsson:

Hur får man fram consolen i q3?

Trycker på F13

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-16 18:22
Ursprungligen av Ricky:

Trycker på F13

oh faan, jag fick gå in i config-filen och binda en knapp där. ska testa med F13 när jag kommer hem, det var ju itne dumt alls faktiskt.

Ursprungligen av Ricky:

Trycker på F13

.F13?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-17 12:35
Ursprungligen av Ricky:

Trycker på F13

Nu känner jag mig verkligen dum... Jag har aldrig lyckats få konsolen att fungera i något Q3 baserat spel så jag har varit tvungen att gå in i spelmappen och ändra manuellt i filerna för att det ska gå... Fungerar F13 i Doom 3 också?

Hur göra för att trycka F13?
Fasiken vad dum jag känner mig

Titta på ditt tangentbord. Om du har ett vitt tangentbord så ska du ha F1 till F16 längst upp på tangentbordet.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Titta på ditt tangentbord. Om du har ett vitt tangentbord så ska du ha F1 till F16 längst upp på tangentbordet.

Hehe, näe den finns inte där
Använder en powerbook? 1-12 här

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-19 15:33
Ursprungligen av patriccarlsson:

Hehe, näe den finns inte där
Använder en powerbook? 1-12 här

går också att få fram genom att ändra till amerikansk tangentbordslayout, starta spelet o sen trycka på "<" knappen brevid Z.

1
Bevaka tråden