Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det byta grafikkort?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är möjligt att byta grafikkortet i en mac mini? Inte för att det är nån större fara då jag inte spelar så mycket men det kan ju vara kul att ha lite mer att köra med om det skulle bli nåt lir i framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-09 11:04
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Jag undrar om det är möjligt att byta grafikkortet i en mac mini? Inte för att det är nån större fara då jag inte spelar så mycket men det kan ju vara kul att ha lite mer att köra med om det skulle bli nåt lir i framtiden.

Vad jag har hört så är det integrerat i moderkortet.
Men jag kan inte garantera det!!! jag har bara hört det.

Jag kan garantera att det är inbyggt i moderkortet och du kommer aldrig kunna byta det. Släpp det, det är en mini

Hehe ok, men finns det någon möjlighet till externa grafikkort?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 13:25
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Hehe ok, men finns det någon möjlighet till externa grafikkort?

Nej. Helt omöjligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 15:19

Grafikkortet är faktiskt det sämsta med minin. Men, det är en mini.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 14:37

vadå "det är mini" ?

Kan hålla med om att det 9200 kortet i minin inte är utopin för 3d-spel direkt men fyller sin funktion, då egentligen ingen mac bortsett från en maxad Power PC är rätt miljö och verktyg för avancerad 3d.
GPUn går inte att byta i iMac G5 heller då den är lödd på moderkortet precis som på Mac Mini. (kanske värt att nämna?)
Ett 9600 kort från ATI är absolut ingen höjdare heller. Det klassas i spel och 3d-sammanhang som ett 3 generationer gammalt lågbudgetkort.

Således: För avancerade 3d och spel använder man Power PC med exempelvis 6800 ultra.

Mac Mini och iMac G5 använder man helt smärtfritt till allt annat utan just 3D och väldigt krävande grafik.

iMac G5 och Mini är klassiska snyggt designade desktops som fyller sin funktion på både yrkesplatser och hushåll.
PowerPC är apples "arbetshästar" och deras enda datorer med utlopp och möjlighet för avancerad 3d-prestanda.

Senast redigerat 2005-08-17 14:49
1
Bevaka tråden