Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern brännare istället för intern SuperDrive?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha en 12" ibook eller powerbook. ibook finns ju inte med brännare och powerbooken blir så dyr...
så jag tänkte att man kanske kunde köpa en extern dvd-brännare istället?
men vilka funkar och vilka är billiga, enkla och bra?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 12:21

ta en "firewireLacie", snygga & bra: http://www.lacie.com/se/products/family.htm?id=10008

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-16 12:25

Du kan ju alltid köpa iBook 14" men hade själv satsat på en Pb med superdrive, man vet aldrig när man kan behöva bränna lite blir lite klumpigt med en extern dvd-brännare.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-16 13:22

Det skiljer ju dock 6000 kr mellan en iBook 12" och en Powerbook 12" med Superdrive så det är ju ganska mycket pengar för att bränna några DVD-skivor. Man klarar sig nog rätt bra med en extern DVD-brännare hemma, man behöver ju inte släpa med sig den. Argumentet för en extern var ju just att det var för dyrt med en intern.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 13:33

instämmer till fullo. skulle ju sitta riktigt bra med en superdrive, men priset känns lite väl högt...
man får naivt hoppas på superdrive som standard efter parisexpot

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-16 14:41
Ursprungligen av nightcrawler:

Jag vill ha en 12" ibook eller powerbook. ibook finns ju inte med brännare och powerbooken blir så dyr...
så jag tänkte att man kanske kunde köpa en extern dvd-brännare istället?
men vilka funkar och vilka är billiga, enkla och bra?

Här är ett par stycken att kika på: EN här och HÄR ÄR EN TILL. Ett annat tips är ju att du köper en intern brännare och monterar extern i ett chassi. Ett begagnat externt kabinett går ibland att hitta billigt.

1
Bevaka tråden