Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket RAM-minne till gammal PowerBook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-15 21:22

Jag har en av de första powerbook G4, 400 mhz. Har hittills bara 384 mb arbetsminne men tänkte nu köpa lite mer. Vad ska jag köpa och hur bra kommer det funka. Jobbar med indesign, illustrator och photoshop.

Enligt MacTracker så ska den första PowerBook G4:an ha två stycken minnesplatser och minnestypen är:
PC100 3.3V 144-Pin SO-DIMM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-15 21:55

Jag har en likadan burk som du, och jag uppgraderade från just 384 till 512 MB. Anledningen till att jag inte skaffade mer, var att jag fick köpa en 256:a begagnad, billigt. Nu tycks ju du köra mer minneskrävande filer än jag. (Antar att bilderna du kör kräver en del), så du kanske borde skaffa mer.

Dock läste jag på Anandtech att just 512 MB tycks vara en sweet spot för själva systemet. Jag uppgraderade när jag behövde växla och kopiera mellan stora excelark. Burken känns väsentligen rappare.

Dessutom har du ju ingen särskilt ny burk, och det är ju inte självklart att lägga en massa pengar på att uppgradera den.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden