Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du problem med din PowerBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-11 11:22

Efter att ha läst tråden "död minnesplats" verkade rätt många ha allvarliga problem med sina powerbooks. Så jag tänkte göra en liten omröstning för att se hur många det inte är som haft några problem alls.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-12 22:39

Skulle fler powerbookägare kunna delta i denna lilla undersökning? Jag tror att det finns många som kommer att uppskatta det.

jag skulle uppskatta att få lite statistik på det här området, så jag vill också uppmana andra pb-ägare att mata på.

eftersom jag haft 2 st (en 17" 1.33GHz och nu denna 15" 1.67GHz) så lägger jag till statistik för 17-tummaren:

-> (Andra Pb Mindre än ett år) inga problem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-13 01:23
Ursprungligen av Kalliban:

eftersom jag haft 2 st (en 17" 1.33GHz och nu denna 15" 1.67GHz) så lägger jag till statistik för 17-tummaren:

-> (Andra Pb Mindre än ett år) inga problem

eftersom jag inte har röstat kan jag rösta för dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-13 09:26

min tiBook (G4 500mhz, 1a generation)
har haft allt utbytt, kanske flera gånger, förutom dvd spelare, batteri och delar av chassit.

skärmen har gillat att flippa ur, på det ena viset eller det andra, firewire portart försvunnit lite här och där, och logikkortet har gillat att bara frysa datorn, lite hux flux, efter ca. 9 månaders drift (har hänt 2 gånger).

dock har appleCare's upphämntning/återlämningsservice fungerat suveränt.

synd bara att AppleCare inte sträcker sig längre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-14 22:47

givetvis ingen tillförlitlig statistik men en liten indikation...och just nu är det ändå rätt många som har fått problem med sin powerbook... dålig kvalité från apple eller har ägarna hanterat sina datorer dåligt? I vilket fall som så måste det ändå vara irriterande att få problem med så pass dyra apparater.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-15 15:16
Ursprungligen av Flip:

Efter att ha läst tråden "död minnesplats" verkade rätt många ha allvarliga problem med sina powerbooks. Så jag tänkte göra en liten omröstning för att se hur många det inte är som haft några problem alls.

Tänk på att personer i ett supportforum för powerbook förmodligen är mer benägna att rösta ifall de har problem, standardproblemet vid webröstningar att någon grupp har större incitament att rösta.

/Kalle

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 15:18

Min gamla 12" bara tuffar på.

1
Bevaka tråden