Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studera i Malmö - Bostad?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Malmöbor!

Bor i Stockholm nu, men har kommit in på kulturvetenskap i höst
på Malmö Högskola. Tänkte ge detta en chans och pröva något nytt.
Har alltid gillat Malmö dom gånger jag varit där och känner att jag kan
tänka mig att stanna lite längre denna gång

Det hela hänger självfallet på boendet i Malmö. Jag bor hemma fortfarande och har inget att byta med så det jag är ute efter är antingen en liten lya någonstans eller ett rum i större
lägenhet.

Röker inte, Har inte pc , allmänt snäll kille iövrigt!!

vet du någonting som kan vara till hjälp för mig så kan du väl skriva en
rad privat till mig eller här i tråden!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-20 00:58

MKB http://www.mkbfastighet.se/ har studentlägenheter vid Värnhem i "Rönnen". Rätt poppis bland mina polare. Sen brukar det finnas annonser på blocket och på anslagstavlorna i skolan där dom söker efter inneboende.

topp, anmälde mig på mkb's sida nu! Har också lite kollektivförslag på gång! Var enklare än jag trodde! fint.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-20 10:27

Skulle du mot förmodan inte få snabbt på Rönnen så går du dit själv och drar en liparhistoria. Då bumpas man in rätt snabbt...

Bara tvättstugan gör ju att det är värt att bo i Rönnen Helautomatiskt alltihopa... syrrans brorsa bodde där..

Ursprungligen av lilledanne:

Bara tvättstugan gör ju att det är värt att bo i Rönnen Helautomatiskt alltihopa... syrrans brorsa bodde där..

Eh... VEM bodde där sa du?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 16:16
Ursprungligen av sjovall:

Eh... VEM bodde där sa du?

Haha, det var faktiskt nått av det roligaste jag har sett idag..

Nu har vi lagt ut en studentlägenhet på Internet som motsvarar din prenumeration.

Lägenheten är:

1 R i området Xantippa Student.
V Rönneholmsv 43 A 2 v.
Ytan: 20 kvm. Nuvarande hyra 3483 kr.
Avtalet upphör 2005-07-31. Ledig för inflyttning 2005-09-01.

Fick detta mail förmiddags, alltså är det Rönnen?
Låter dyrt för så pass litet. Eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-28 11:48

Är inte Rönnen. Och priset låter som normalt för studentlyor. 10 månaders hyra och el ingår ju oftast på dom.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 21:00

Priset stämmer för 20 kvm gällande studentlgh och som snutte skriver hyra står för 10 mån. Du kan slå ut det på ett helt år, så blir hyra mkt mindre. Dessutom ingår el/vatten och Internetuppkoppling (det kostar annars en del).

/Studerande i Sundsvall...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 13:09

Herregud, varför kostar ett studentrum så mkt pengar? Har en etta i Malmö, 42 kvm för 2800kr/mån..
Vad är det som är så mkt bättre med ett studentrum?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-15 14:21
Ursprungligen av _Christina:

Herregud, varför kostar ett studentrum så mkt pengar? Har en etta i Malmö, 42 kvm för 2800kr/mån..
Vad är det som är så mkt bättre med ett studentrum?

Gratis el, bredband, 10 månaders hyra är saker som brukar ingå. För lata studenter är det guld att ha fasta utkomster. Så man vet hur mycket som ska gå till nudlar, kebab, falafel och öl.

Här har du lite bostäder i malmö (bl.a. en inneboendeannons såg jag):
http://www.student.se/bostad/bostad_malmo.html

1
Bevaka tråden