Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken aktuell PowerMac G5 är tystast?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-14 00:33

Jag vill köpa en ny Dual G5:a och undrar vilken aktuell modell är tystast.. 2x2 GHz, 2x2.3 GHz eller 2.7 GHz, som har vattenkylning? Är det någon av er som vet mer detaljer som kan hittas på Apples officiella sida?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-14 12:48

Har en 2x2,5 vattenkyld, och det är den ljudmässigt mest trevliga PM jag ägt. Endast vid högbelastning drar fläktarna igång så att de hörs........

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-14 17:43

Kan bara instämma med ThomasC... Det är den tystaste datorn jag har ägt över huvudtaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-14 23:27

Har beställt en 2x2,0GHz ... hoppas den är tyst nog

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 08:22

Jag har också beställt en 2x2GHz just nu.. Jag har läst på ett tysk forum att den är tystare än de andra.. Men jag vet inte, om det är verkligen så Sparda pengarna har jag använt för mer RAM och en större skiva.. Hoppas att mitt nya 'barn' kommer snart ))

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-15 09:01

Min skulle kommit i torsdags... fick telefonsamtal ifrån apple på tisdagen... "öhm, ditt paket har tyvärr.... kommit bort" .... så det blir glatt till att vänta... med lite tur kunde den nya komma redan nu på fredag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-15 12:07

Alla modeller av PM G5 låter ungefär lika lite/mycket. Sen beror det på vilket grafikkort du har valt. GeForce 6800 korten låter betydligt mer.

klart det ska låta för tusan! det är ju en powermac.

Jag har två dual 2'or med olika grafikkort i (ett ATI och det andra är väl Nvidia tror jag).

Aldrig varit med om tystare dator innan dessa två. Men som någon sa tidigare så går fläktarna igång vid lite tyngre belastning och då låter de en del. Men inte alls så mycket som många verkar tycka.
Min Powerbook g4 låter mer.

Däremot så blir jag irriterad när den (framför allt den lite äldre med Nvidiakortet) kör en CD, för det tycker jag låter för mycket.

- Slice -

Dual G5 av första generationen. Den låter bara när den hänger sig

1
Bevaka tråden