Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fråga om AdiumX

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-14 13:30

I brist på hårdvara att testa på får jag väl fråga. (väntar fortfarande på min ibook)

AdiumX bygger väl på gaimlib vad jag förstått. Jag har kört Gaim under windows, och gillar klienten... förutom EN otroligt störande sak. Jag har en stationär och en bärbar som jag använder växelvis, och brukar köra MSN-klienten på den maskin jag sitter vid.

När jag möblerar om kontaktlistan på dator #1 (tar bort kontakter, flyttar i grupper osv) och startar gaim på dator #2 slänger den fram en kaskad med dialogrutor, en ruta för varje kontakt jag flyttat, som frågar något meningslöst i stil med "vill du uppdatera kontaktlistan mot servern?" Jag menar, det är väl självklart att jag vill att kontaktlistan ska se likadan ut på båda maskinerna, det är ju hela poängen.

Gör AdiumX likadant, eller är det bara gaim som är knas?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-08-14 13:55

Jag har aldrig upplevt något liknande i Adium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-14 14:38

jag har för mig att det var så i äldre versioner... Men jag är inte så säker på de nuvarande versionerna.....

Har upplevt det problemet i Adium.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-14 15:16

Har upplevt, eller upplever fortfarande med nya versioner?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-14 22:46

Jag HAR också upplevt det tidigare. Men de två, tre senaste versionerna verkar klara biffen.

Har också upplevt det problemt, just nu är det iofs så att adium inte uppdaterat listan överhuvudtaget vilket är irriterande som fan.
Har flyttar runt kontakter och tagit bort grupper i vanliga msn client och i ichat, sen när jag öppnar adium så uppdateras kontakt listan inte, så jag loggar in med vanliga msn å ichat igen och då är de kontakt listorna som adiums.. :/

Någon som vet hur man fixar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 13:35

Jag har samma problem vare sig jag uppdaterar kontakter eller ej.. Mycket irriterande.. Har letat efter en lösning men ej hittat något. Använder också samma konto på två datorer, men som sagt detta kommer upp även om man inte ändrar något eller så.. lite random så frågar den.. gärna efter en wake-up..

Svar?

Hade en äldre på min ibook, men senaste 1.2.1 på imacen.. så testar att uppdatera den äldre.. får se om det blir bättring..

har också haft problemet i adium. fick gå in i mac messenger och ändra om där. sen funkade det normalt igen.

Även jag har upplevt det problemet. Mycket störrande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 03:52

Samma här. Vad jag har upplevt så har det varit så under alla senaste versionerna.

1
Bevaka tråden