Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda SE Z1010 som internetmodem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-14 07:56

Hej. Snart får jag min iBook och vill då kunna surfa med datorn genom mobilen, med GPRS. Har Halebop. Hur gör jag?

Mvh

  • Medlem
  • Ockelbo
  • 2005-11-17 23:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-26 23:48

Har bytt tillbaka till min gamla Z1010, men lyckas inte få den att fungera med 3G surfing. Har rätt inställningar för TRE och har provat flera modemscript för 3G surfingens skull. Den kopplar upp med ett script, men sen kopplar ner på en gång. Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-26 23:50

Skype med Blåtand handsfree HBH-610

Någon som vet om det fungerar köra Skype med Blåtand handsfree HBH-610. Jag får den inte ens upp i blåtand insträllningarna. Ska prova starta om datorn..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-02-28 02:37
Ursprungligen av formica:

Någon som vet om det fungerar köra Skype med Blåtand handsfree HBH-610. Jag får den inte ens upp i blåtand insträllningarna. Ska prova starta om datorn..

Om du söker i forumet så finns det script för att koppla upp sig via BT till mobilen för att surfa via 3G. Jag kör det med en z800i och det fungerar kanon.
Gällande handsfreen så har jag testat ett par stycken, närmare sju! Alla fungerade utmärkt med osx. Du måste du försätta handsfreen i ett läge där den kan upptäckas, oftast genom någon obskyr knappkombo eller genom att hålla in två knappar ett visst antal sek. Det brukar stå i manualen. Därefter kan du söka efter den genom datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 00:30

Juste, nu fick jag handsfree'n att fungera! Höll ner båda volymknapparna i några sekunder och vips så upptäckte datorn den. Tack för tipset! Dock så verkar det inte gå att ha både mobil och dator (skype) i handsfree'n samtidigt. Ska prova hur den fungerar med Skypen imorgon.. Letar nu efter de modemscript du sa jag behöver ladda hem..

1
Bevaka tråden