Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta en eMac till en hp Laserjet 1200

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-13 20:22

Hej

Jag har nu försökt vid ett flertal tillfällen att få vår eMac att fungera med en hp Laserjet 1200.
Datorn hittar skrivaren (via usb) och allt verkar geschwint tills dess att datorn ska börja prata med printern. Då meddelar utskriftsdialog-rutan: GenericClass: Waiting For Device.

Snälla, hjälp mig någon. Jag behöver använda härrkett i nästa vecka.

Tilläggas bör att jag har fått den att fungera med min gamla iBook G3, men nu är det något som inte funkar uppenbarligen.

HP Laserjet 1200 fungerar enligt min erfarenhet mycket bra ihop med en mac om det inte fungerar så beror det nog på kabeln eller hur skrivaren anslutits till macen, är den direktansluten?

P.S.
Bilden kom inte med i inlägget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-08-13 20:34
Ursprungligen av jazzper:

HP Laserjet 1200 fungerar enligt min erfarenhet mycket bra ihop med en mac om det inte fungerar så beror det nog på kabeln eller hur skrivaren anslutits till macen, är den direktansluten?

P.S.
Bilden kom inte med i inlägget.

Den är direktansluten med hjälp av samma kabel som jag använder till vår andra skrivare hp psc 1317 (och den funkar finfint).

Bilden visade bara det jag skrev om Generic Class

Ursprungligen av Farfar:

Den är direktansluten med hjälp av samma kabel som jag använder till vår andra skrivare hp psc 1317 (och den funkar finfint).

Har du provat att lägga till ny skrivare alt. välja HP1200 i utskriftsrutan?

1
Bevaka tråden