Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela skrivare mellan iMac och PIII med Ubuntu?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet problem. Har köpt en gammal Compaq PIII 600 Mhz som jag kör ubuntu på. Har kopplat in vår gamla skrivare på denna (HP Deskjet 5500 via USB) och det funkar hur bra som helst, problemet är att jag inte lyckats få vår Imac att skriva ut på denna. Finns det någon som kanske sitter inne med svaret på detta problem så skulle jag bli mycket tacksam.

Ursprungligen av johan.valterson:

Har ett litet problem. Har köpt en gammal Compaq PIII 600 Mhz som jag kör ubuntu på. Har kopplat in vår gamla skrivare på denna (HP Deskjet 5500 via USB) och det funkar hur bra som helst, problemet är att jag inte lyckats få vår Imac att skriva ut på denna. Finns det någon som kanske sitter inne med svaret på detta problem så skulle jag bli mycket tacksam.

Kan några andra maskiner skriva ut från den via nätet?

Hur har du satt upp skrivaren i OSX?

Citat:

Kan några andra maskiner skriva ut från den via nätet?

Har bara dessa två datorer på mitt lilla nät.

Citat:

Hur har du satt upp skrivaren i OSX?

Har provat en hel massa olika sätt, men kan inte få det att funka.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-08-13 10:50

Jag hadde samma problem när jag körde PC och Mac blandat.
Lyckades aldrig få något svar från någon hur jag skulle få igång det, nu kör jag dock bara Mac, så nu är det problemet ur världen för mig. Jag förstod det som att man måste ha en Postscript skrivare för att det ska funka eller nåt. Detta är en sak som Apple skulle behöva se över, så att skrivar delning funkar mellan Mac och PC.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-16 11:32

En liten fundering. Jag har för mig att Ubuntu använder CUPS, så denna länk kanske kan vara till hjälp. Print to a remote CUPS server

Ändring: bläddra ner till inlägget: Authored by: faceless on Thu, May 27 '04 at 06:56AM på samma sidan som länken ovan. Det verkar vara den riktiga lösningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-16 11:44

Jag har löst alla printproblem i blandade miljöer med en Canon Pixma 4000R (USB, ethernet OCH WLan). Funkar hur bra som helst!

1
Bevaka tråden