Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet via instickskort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-13 01:07

Tja. Ja har en fråga. Jag har en PB o ja ska ny flytta o ja vill ha ett bredband i min nya lya. Men ja vill inte ha en hemtelefon för mitt boende blir inte så långvarigt. Då finns det bara ett alternativ på bredband och det är ju instickskort i datorn. Någon som har koll på vart ja kan hitta ett billigt "bredbandsabbonemang" till min datorn. Utan sladdar o hem telefon.

Tack på förhand.

Menar du via 3G, eller? Inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar. Kolla med Telia/Comviq/Vodafone vad de har för flatrate-erbjudanden för 3G med datatrafik.

Man kan väl (?) numera även få ADSL utan att ha ett telefonabonnemang? Eller krävs det att ADSL:en bär på IP-telefoni, så att det ändå kan kopplas till ett nummer? Och BBB har väl inte någon bindningstid heller?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-13 01:16

Asså ja vill kunna surfa trådlöst för en fast summa pengar i månaden. Inte att man ska betala för den tiden man är uppkopplad. Då skulle det bli fetingdyrt ju. hehe. Har du koll på vart ja kan hitta bra erbjudanden på en bra uppkoppling.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Menar du via 3G, eller? Inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar. Kolla med Telia/Comviq/Vodafone vad de har för flatrate-erbjudanden för 3G med datatrafik.

Man kan väl (?) numera även få ADSL utan att ha ett telefonabonnemang? Eller krävs det att ADSL:en bär på IP-telefoni, så att det ändå kan kopplas till ett nummer? Och BBB har väl inte någon bindningstid heller?

För att kunna få en xDSL förbindelse måste man ha ETT Telefonabonnemang, antingen via Telia, BBB eller nåt annat.

mmdr: kontakta mobiloperatörerna som sagt. Det är bara de som har 3G. Och det är det enda sättet för dig. (Om du inte bor inom räckhåll för en Telia Homerun HotSpot, eller annan HotSpot. Men det märker du genom att kolla på din dator.)

1
Bevaka tråden