Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spam på Telefonen!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 23:48

Vet inte vilken kategori detta borde hamna i men jag tänkte bara höra om det är fler än jag som har råkat ut för spam på telefonen!? När jag kom hem idag så var det en digital röst på telefonsvararen som sa att jag hade vunnit en kryssning,, och jag skulle ringa upp ett telefon nummer!..

Lite oklart..

samma sak hände min mamma häromdagen, hon la bara på.
snart får vi väl SPAM i tvättmaskiner med..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-06 00:43

Hur kul blir det när telefonin mer eller mindre blir gratis, blir man väckt 10 gånger per natt av att man får spam samtal, kan bara tänka mig att få ett Nigeria brev i luren..

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 10:50

Har också fått 2 såna "datorröster" på telefonsvararen. Men en annan sak har hänt oss säkert 10 gånger senaste 2 veckorna. Det ringer och när om man svarar så läggs det på, alternativt så är det när man kommer hem nummer på nummerpresentationen som man inte känner igen.
Numret som ringer visas och när man försöker leta upp vem det är så går det inte. Inte på Gula sidor, eniro och hitta i alla fall. Jag har ringt upp 2 av dom och då är det en telefonsvarare som tar emot som säger tex "vi har ringt dig för att vi vill berätta att vår nya försäkring".
Någon slags omvänd reklam, man ringer själv upp och får reklam........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 19:21

Dom måste väl åka dit!
Kan väl inte vara så svårt att spåra var deras telefon nummer går
Sunkissed travel 0014-078300147 om någon vill jävlas
..
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,684347,00.html

1
Bevaka tråden