Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken låter mer i nya iBook:en

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min tjejkompis har precis fått sin sprillans nya iBook G4 1,42 Ghz. Ännu en mycket nöjd switcher efter vissa påtryckningar från min sida. När vi packade upp den och ställde den bredvid min blev jag nästan lite avundsjuk (även om min bara är ett år gammal). Känslan var nästan befogad när jag upptäckte att hennes nya iBook väsnades mer än min. Tycker det är lite konstigt att min ett år gamla hårddisk låter mindre än hennes helt nya. Vad kan detta bero på? Ny tillverkare? Deras nya s.k. Sudden Motion Sensor? Nåja, hon är i alla fall nöjd och det hade jag också varit. Den var rätt pigg när allt var installerat.

Är inte disken på 5400rpm i dessa nya iBookar?

Fullt möjligt att disken snurrar fortare men det ska väl inte göra så stor skillnad. Jag har snabbare diskar i stationära datorer som låter mindre... Det är inte antalet varv den snurrar som låter det är när den läser resp. skriver till disken som väsnas. Nåja, hon får leva med en "kick-ass" dator som "tickar" lite...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 09:26

Nya iBooken ska bara ha 4200rmp hårddisk enligt specifikationerna.
Hur är det den låter mer? "susar" mer eller "tickar" mer?

Det är det där "tickande" ljudet man hör när disken läser och skriver

Jag upplever ett svagt sus, högre än min gamla iBook hade innan jag bytte disk i den, men ändå rätt lågt (rätt likt hur det blev efter diskbytet i den gamla, något lägre).

Ursprungligen av tharkun:

Nya iBooken ska bara ha 4200rmp hårddisk enligt specifikationerna.

Stämmer bra. Även om man väljer 100 GB får man (tyvärr) bara 4200 rpm.

Okej, my bad med 5400RPM, men min är i varjefall tyst.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-12 07:25

Alla hårddiskar brukar låta lite mer precis när dom är nya..

1
Bevaka tråden