Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook långsam med extern skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 22:05

Har en PB 15", 1.5ghz, 512ram. När jag använder den som vanligt (utan extern skärm) så flyter allt på bra, även photoshop + illustrator + flash samtidigt funkar helt ok. Men på jobbet har jag fått en 21"-skärm som jag kör på 1600x1200, och med powerbooken stängd för att ge stora skärmen all kraft grafikkortet har. Men allt går fruktansvärt långsamt, känns som om datorn helt plötsligt blir 3 år gammal.

någon som har tips på vad som kan vara felet? skulle det hjälpa med mer ram-minne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-10 22:36

Ifall du kör vanlig vga sladd men kan köra dvi byt direkt utan att passera gå.

På min konfiguration en powerbook g4 12" 1.33Ghz med 768mb och en extern 19" tft så är det en klart märkbar skillnad med dvi istället för vga, "digitalt hela vägen" gör att tex expose & supernice-kub-rotation flyter bättre. Du skrev inte vad du hade för skärm så jag vet inte ifall det är någon hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 22:43

har en apple-skärm, en grå stor rackare, 21" , tror den "hör till" g4-datorerna.

behövs det nån extra-sladd eller hur funkar det att köra dvi?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 23:18
Ursprungligen av kallegoescreative:

har en apple-skärm, en grå stor rackare, 21" , tror den "hör till" g4-datorerna.

behövs det nån extra-sladd eller hur funkar det att köra dvi?

Har för mig att det är en normalstor DVI-kontakt på din PB. Då behöver du bara en vanlig DVI-sladd mellan skärmen och din bärbara.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-10 23:22

ok, ska kolla upp det imorrn. tack för hjälpen!

viva la 99mac!

stäng aldrig PBn när den körs

stäng aldrig PBn när den körs, det blir ruskig värmeutveckling då!!

//Elo

Ursprungligen av hansfilipelo:

stäng aldrig PBn när den körs, det blir ruskig värmeutveckling då!!

//Elo

Det här är en gammal diskussion, det beror på vad man gör. Har min PB 12 stängd jämnt på jobbet och det knappt att fläkten rör på sig. Men renderar man 3D eller spelar spel så...
kallegoescreative har rätt när han vill ge den stora skärmen hela grafikkortet, blir datorn varm kan man öppna den efter att bilden kommit upp på den externa skärmen.

1
Bevaka tråden