Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musmarkören lever ett eget liv!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-09 21:19

Min musmarkör har fått ett eget liv och gör inte längre som jag visar.
Cirka 20 minuter efter att jag slagit på macen börjar min musmarkör att fara överallt, rycker och har sig. Datorn är en G5a. Jag har en optiskt mus med sladd, jag har prövat en annan optisk mus med sladd, jag har köpt en ny tradionell kulmus (inte alls rolig). Jag har också prövat med olika underlag, musmatta för optisk mus, traditionell musmatt och utan musmatta, inget funkar. Mac supporten vill ha 500 kr för att ta sig an mitt problem men lovar ingen lösning. De trodde dock att de var någon konflikt mellan programvaror som orsakar problemet. (Verkar vara en djungel att reda ut om man har x antal program). För ett tag sedan var jag tvungen att radera min hårddisk och ominstallera operativsystemet och iom detta uppgraderade jag till OS10.3.8, vet ej om de kan ha något samband, men problemet var inte aktuellt innan jag ominstallerade allt. Läste någonstans att detta är ett vanligt problem med laptops och OS10.3.något och en uppgradering till OS10.3.7 skulle lösa detta, men jag har ju en desktop och OS10.3.8. Någon som har något svar? Ps jag har även kört Diskwarrior, men inte heller detta har hjälpt. Tack på förhand.

Exakt samma problem hade jag fast med styrplattan.
Man sa att man skulle fetfria fingrar osv.
Bullshit bara.
När jag fick en ny Ibook pg av moderkortras 3ggr så var problemet borta.
Det är garanterat ett hårdvarufel.
Men det vill dom givetvis inte erkänna.

Varför kör du inte 10.3.9 då?

Knappast hårdvarufel, G5:an har ju ingen styrplatta.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-10 19:05

Jag hade visst 10.3.9, (är nog lite snurrig...)

1
Bevaka tråden