Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV på iMac G3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-09 22:20

Har fått en iMac G3 och undrar om den går att använda som TV?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-10 09:28

Det skulle vara om du kopplar in en TV-dosa via USB/Firewire. T ex Elgato EyeTV, som jag har mycket bra erfarenheter av. Men de kostar ju en slant också..

Är det inte ganska CPU-krävande att använda datorn som TV?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-10 13:45
Ursprungligen av Andersson:

Är det inte ganska CPU-krävande att använda datorn som TV?

Inte speciellt. Min Pismo (400 Mhz@G3) har inga som helst problem att visa TV samtidigt som man surfar eller arbetar vidare som vanligt med annat.

Har en EYETV (USB 1.1 modellen (Vilken har utgått ur företagets sortement men dom har kommit med en nyare modell för USB 2 om jag minns rätt)) dosa och dosan gör att jobb att komprimera bild och ljud och sänder sen det till datorn så datorn behöver bara spela upp en .mpg film så det klarar även gamla macar av. Som osve97 skrev så har han inget problem och kan samtidigt surfa. Jag kör en iMac G3 500mHz (sommar 01) och arbetar med datorn samtidigt som jag visar tv. Det är bara en fördröjning på ca 0,5-1 sekunder så det går inte att använda den för att spela med konsoller. Inte med den jag har i alla fall.

1
Bevaka tråden