Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox emulator till mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det NÅGON xbox emulator som funkar till mac?
I så fall, var?
Är det någon som någonsin hört talas om att det finns någon, själv har jag aldig sett nån..
*hoppas*

Det finns ingen väl fungerande emulator ens till Windows och det är ändå nästan samma OS.
Jag känner bara till http://www.caustik.com/cxbx/ och den är långt från färdig.

Alltså, att emulera en så kraftfull maskin som en Xbox är svårt nog på en dator med samma processorarkitektur. Att sen översätta maskinkoden från x86 till PPC, nej. Det blir lite svårt.

Det fanns en Playstation 1 emulator förut, det är väl det närmaste du kan komma antar jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-16 10:42

En xbox får du ju nästan gratis nu när xbox 360 är i antågande. Då kan du dessutom sitta i soffan och spela

jag har xbox, men inte chippat, så då kan jag inte spela sådana spel som behöver det, men i datorn kan man ju spela alla spel som den emulatorn klarar. Provat ps 1 emulator, men går inte att spara spel jag provat.

Ursprungligen av martin_stenmark:

jag har xbox, men inte chippat, så då kan jag inte spela sådana spel som behöver det, men i datorn kan man ju spela alla spel som den emulatorn klarar. Provat ps 1 emulator, men går inte att spara spel jag provat.

Du ska kanske läsa reglerna en gång till innan du gör oss alla olyckliga

1
Bevaka tråden