Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk fungerar men inte Internet på en dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-09 16:37

Hej jag har följade problem:

kabelmodem kopplat till en Linksys router (airport) och sedan en kabel till en Ibook.
en powerbook är ansluten via airport. Nätverket fungerar mellan ibook och powerbook airport fungerar. och DHCP har utdelat ip nummer till båda datorerna.

Internet fungerar på ibook men efter system uppdatering på powerbook från 10.3.8 då allt funkade till 10.3.9 så funkar inte Internet till powerbooken.

nån som vet vad man kan göra?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-09 16:51

Kan det vara DNS:erna som busar?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-09 18:18
Ursprungligen av filuren:

Kan det vara DNS:erna som busar?

Kan du specificera mer ang DNS? hur man tex kan kolla om det är DNS som busar och vilken typ av inställningar man behöver göra. Allt funkade innan uppdateringen på powerbooken vet inte riktigt varför det inte funkar nu.

Ib och Pb ut att ha rätt inställningar och nätverket fungerar ju som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-09 21:25
Ursprungligen av Brisa:

Kan du specificera mer ang DNS? hur man tex kan kolla om det är DNS som busar och vilken typ av inställningar man behöver göra. Allt funkade innan uppdateringen på powerbooken vet inte riktigt varför det inte funkar nu.

Ib och Pb ut att ha rätt inställningar och nätverket fungerar ju som sagt.

Brisa,

Ta en titt i denna tråd där vi löst ett liknande problem.

Lycka till,

-Torkel

Ursprungligen av Brisa:

Hej jag har följade problem:...en powerbook är ansluten via airport.

Ta en titt i den dator som delar ut "Internetdelning", ha airport förkryssat. Jag kör på liknande sätt och har noterat att om min powerbook varit i vila så behöver jag ibland gå in i inställningarna på min MDD och klicka 2 gånger på den knappen, dvs. stänga av den redan påslagna internetdelningen och sedan igen slå på den.

1
Bevaka tråden