Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första inlägget

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2005-08-09 12:40

Hej!
Jag tänkte skriva mitt första inlägg med en presentation av min första Mac.
Jag köpte min första Mac i slutet av Juni detta år och jag har varit helnöjd ända sen jag öppnade kartongen. Datorn blev en Powermac G5 Dual 2GHz, 1,5GB RAM, 160GB original HD (för lagring) och en 74GB Raptor HD (för systemet) och ett ATi x800xt grafikkort.
Jag är väldigt intresserad av datorhårdvara och har byggt många PC maskiner (och gör fortfarande).
Men efter att ha sett Powermacens genomtänkta placering av alla komponenter och kylning, känns PC mer och mer som ett hopplock av hårdvara som placerats på "bästa" möjliga sätt i en helt tom ogenomtänkt låda.
Macen är helt enkelt mer genomtänkt från hårdvara till mjukvara (OS X v.s. Windows) än en PC.
Varför jag skaffade en mac vet jag inte riktigt, men varför skulle jag köpa PC när jag ändå skulle ha en ny dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-09 18:48

Välkommen hit! Alltid kul med switchers.

Ursprungligen av Yboy:

Varför jag skaffade en mac vet jag inte riktigt, men varför skulle jag köpa PC när jag ändå skulle ha en ny dator?

Precis som jag, minns inte riktigt varför jag köpte min Mac G5 2GHz, även den med en Raptor för OS X. Tror att jag blev intresserad av Mac när jag fick klart för mig att Apple hade ett Unix-baserat OS.

Välkommen, tycker att det är väldigt bra själv i G5an när det gäller hur allt är placerat, i min Quicksilver är det också lite genomtänkt märker jag när jag skruvar omkring i den.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2005-08-10 13:19

Va kul att få respons och tack för alla välkomnanden. Känns bra att hitta personer som förstår att mac är något bra. Alla har vi väl någon i bekansskapenkretsen som inte riktigt gillar mac, mest på grund av ovetande. Att försöka förklara och få dem att öppna upp o släppa in mac i deras tankar kan vara väldigt svårt. Jag antar att det är som att sluta röka, man måste vilja själv annars går det inte.

1
Bevaka tråden