Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt wiki-login fungerar inte

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-05 15:42

Jag hade tänkt att skriva lite artiklar osv på wikin, men jag kunde inte logga in.

Jag skriver in mitt användarnamn: Ree_Tab
och självklart mitt lösenord: *******

Men sen får jag felmeddelandet: "Det finns ingen användare med namnet "Ree Tab".".
Observera att mitt understreck i namnet inte finns med i felmeddelandet.

Hur ska jag göra för att kunna få vara med och uppdatera wikin?

Har du varit inloggad där tidigare?
Annars har du ett engångslösenord i dina inställningar -> redigera profil. För användning första gången du loggar in, efter det kan du byta till vilket lösenord du vill. Så förstår jag det. Har inte varit inne där själv.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-05 23:07

Jag har ju aldrig kunnat logga in, varken med engångs lösenordet eller mitt vanliga 99Mac konto. Inte vad jag kommer ihåg iallfall.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-09 10:32

Nähäpp?

Och jag som ville dela med mig av mina kunskaper till alla andra macanvändare ... Verkar som att administratörerna har en hel del att göra?

Hej! Har du testat med ditt användarnamn och engångslösenordet? Har du någonsin loggat in där?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-09 14:59

"Jag har ju aldrig kunnat logga in, varken med engångs lösenordet eller mitt vanliga 99Mac konto. Inte vad jag kommer ihåg iallfall."

Taget från ett av mina tidigare meddelanden i tråden ...

Hmm, missade det. Har testat lite nu och det verkar som "_" i ditt användarnamn inte accepteras och därför kan du inte logga in. Ska se om jag kan trolla lite.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-09 17:34

Det luriga är att wikin hanterar vissa tecken på ett lite speciellt sätt. Där ibland "_". Antagligen finns du som Ree_Tab i wikins användardatabas, men kan inte logga in eftersom wikin plockar bort _ och ersätter det med " " när du försöker logga in.
Vi skall undersöka saken och försöka lösa den.

/arvid

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-10 08:34

Gött är det

Då kanske det var det jag misstänkte att mitt "_" inte riktigt gillas av Wikin

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-11 14:16

Bumpelibump

Hur det med "_":en till wikin?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-19 08:50

Hej igen. Nu har det gått ganska lång tid sen ni uppmärksammade mitt problem. Hur går det?

Har plusmedlemmar högre prio än normala medlemmar?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-23 14:43

Jag bumpar väl på?

Jag tror att supporten är väldigt underbemannad för tillfället.
Vet inte riktigt vad det är som händer?

Ursprungligen av EricBradley:

Jag tror att supporten är väldigt underbemannad för tillfället.
Vet inte riktigt vad det är som händer?

Jag nämnde det i en annan tråd - vi söker febrilt efter fler team-medlemmar (sitter i möte om det nu faktiskt).

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-08-26 17:11

Jag har också läst den tråden, och jag kan hjälpa till, så att de som kan fixa mitt wiki-login får tid över till detta.

1
Bevaka tråden