Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

V600i + Bluetooth + internet = FUNKAR INTE

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det finns en del trådar om detta redan på forumet. Jag har läst igenom alla men kommer ändå inte ut på nätet. Får det inte att funka. Jag har laddat ner Ross Bartmans 3G script CID1-5 och provat alla. Telefonen är korrekt parkopplad. Inga problem där utan det är autentiseringen som inte lyckas. Jag har Vodafone och använder services.vodafone.net som APN.

Är det nån som har en uppdaterad PB med en 3G lur från Sony Ericsson som fått detta att funka? Tar med stor tacksamhet mot en fool proof step-by-step instruktion som beskriver hur jag går tillväga.
/
En trött kille som bara vill få det att funka.

Funkar det med bara luren?

Funkar det att komma åt nätet med luren utan att den e kopplad till datorn?

Ja, jag kan ju surfa med den i menyerna (nyheter & nöje etc).

Jadu

I sådana falla så har jag tyvärr ingen aning, lycka till med din problemlösning.

//Elo

Har du provat med kabeln då? Det är ungefär samma som i denna tråd:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=81606
Som jag sa i min tråd, du skall INTE använda services.vodafone.net utan internet.vodafone.net.
Vidare måste du använda anv'ndare och lösenord guest.
Fungerar det ändå inte har du nog fel på telefonen.

Jupp, använder internet.vodafone.net. Jag skriver "guest" som användare men när jag anger "guest" som lösenord och trycker utför så byts lösen ut mot 30 stycken punkter, bara så där.

Kabel tar ju bort själva poängen med Bluetooth. Som att köra en segelbåt på motor hela tiden, typ.

Suck

Hehe, jag förstår att du inte använt datorer så länge, men ibland måste man prova olika saker för att komma fram till vad som är fel. Att prova exakt samma sak om och om igen leder ingen vart.
Anledningen till att ditt lösenord byts ut till ett antal prickar är för att inte avslöja hur många tecken ditt lösenord innehåller.

Nu funkar det!! Tadaa. Det var parkopplingen som buggade.

1
Bevaka tråden