Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB hubben i Apple Keyboard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej...

Nu i dagarna så dammade jag av min gammla Logitech webbkamera och skulle koppla in den i min Mini, men eftersom jag använde de 2 usb portarna på baksidan så fick jag ta en av de i tangentbordet. Men, det fungerade mindre bra.... iChat hittade inte kameran och inte jag heller.

Så nu undrar jag om usb hubben i tangentbordet Endast tar USB2 (jag är säker på att kameran är äldre och har antagligen 1 eller 1.1) i så fall: vad kan jag göra?

//underbird

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 07:38
Ursprungligen av underbird:

Hej...

Nu i dagarna så dammade jag av min gammla Logitech webbkamera och skulle koppla in den i min Mini, men eftersom jag använde de 2 usb portarna på baksidan så fick jag ta en av de i tangentbordet. Men, det fungerade mindre bra.... iChat hittade inte kameran och inte jag heller.

Så nu undrar jag om usb hubben i tangentbordet Endast tar USB2 (jag är säker på att kameran är äldre och har antagligen 1 eller 1.1) i så fall: vad kan jag göra?

//underbird

Hej!

Tror inte att iChat stöder andra webbkameror än iSight. Kolla dock in följande sätt att kringå denna begränsning:

http://www.macupdate.com/info.php/id/12294

/Fredrik

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-08-08 15:40

Sen så kan kameror ta rätt mycke ström så det kan ställa till problem med det om man inte har den direkt till datorn.

  • Medlem
  • 2005-08-08 17:35

Får man inte ett felmeddelande om det då?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-08-08 20:44

Man kan få det men det är inte alla gånger..

1
Bevaka tråden