Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Studiopaket från Macromedia

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen säger jag, vad säger ni? ...när får vi se en svensk version tro?

Macromedia.com

undrar om det går å köra på mac den här gången.... man har ju lixom lite dåliga erfarenheter av databskopplingar i DW på mac. Tror ni Macromedia tar oss på allvar den här gången?

Ursprungligen av David Slättne:

undrar om det går å köra på mac den här gången.... man har ju lixom lite dåliga erfarenheter av databskopplingar i DW på mac. Tror ni Macromedia tar oss på allvar den här gången?

vad jag har förstått på texten jag läst hittils så har man lagt ner betydligt mer krut på macversionen nu, men de återstår ju att se hur de funkar. Kan ju knappast bli mycke sämre iaf

Läs mer på macworld.com...

Ursprungligen av LongSunnyDay:

vad jag har förstått på texten jag läst hittils så har man lagt ner betydligt mer krut på macversionen nu, men de återstår ju att se hur de funkar. Kan ju knappast bli mycke sämre iaf

Läs mer på macworld.com...

Jag fick just ett mail från en betatestare som kört macversionen ett tag nu. Han uppger att han är ganska hårt bunden av NDA-avtalet med Macromedia och därför i princip inte kan säga flaska MEN att han misstänker att jag kommer att bli mycket nöjd med förbättringen på macversionen.

Citat:

I'm not sure how much we're able to divulge as far as our participation in the beta goes. The NDA that beta testers sign is very restrictive as to what we're allowed to discuss. So just generically speaking I think you'll be very pleased at the performance boost that the Mac version gets with this upgrade.

Så det känns ju väldigt spännande måste jag säga!

Ursprungligen av David Slättne:

Jag fick just ett mail från en betatestare som kört macversionen ett tag nu. Han uppger att han är ganska hårt bunden av NDA-avtalet med Macromedia och därför i princip inte kan säga flaska MEN att han misstänker att jag kommer att bli mycket nöjd med förbättringen på macversionen.

Så det känns ju väldigt spännande måste jag säga!

PRECIS sånt man vill höra! ...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-08 19:35

skulle man, tro, kunna hoppas på en flash/shockwave plugin som inte får en mac att gå baklänges nästan varje gång man ser en banner?

snälla, snälla, snälla macromedia...

/m

Saxat från deras hemsida
------------------------------------------------------------
About the Box Product
Upon purchase of the Box product you will have access to both Windows and Macintosh platforms; only one platform may be activated for use.

About the Backup CD
A backup CD is available for the download version of this product.

Language Versions
Macromedia Studio 8 is available for pre-order in the following languages: English, French, German.

Additional languages will be available later this fall:
Spanish
Italian
-------------------------------------------

Vad innebär detta? kan jag inte installera den både i min mac å min pc, måste jag välja. Eller betyder de bara att jag inte kan köra dom samtidigt?! typ att den känner via nätverket att de redan körs! Måste nämligen ha de både på min stationära pc och på den bärbara macen. (JA jag har en pc också, de förstår nog alla som jobbar med dreamweaver )

kommer de ingen svensk version tro?

Ursprungligen av LongSunnyDay:

Saxat från deras hemsida
Upon purchase of the Box product you will have access to both Windows and Macintosh platforms; only one platform may be activated for use.

Låter helt klart som de har ett online system där det "slår på" din installation.

Jag skulle ha byggt det så här om jag ville göra det (spekulation): Du installerar programvaran. Du måste registrera din nyckel (serienummer) online. Den datorn som du har registrerat för styr hur den nyckeln kan användas i framtiden, bara på samma platform. Nästa installation och registrering tillåter bara att du installerar på orginal platformen efter som de spar info om hur du installerade första gången.

Någon kommer givetvis att cracka systemet och sen kan du installera vart du vill, men inte alla kommer att vilja/kunna göra detta.

Eller nåt.

är det som du säger där är de helt sjukt!! om man byter plattform menar jag! ...borde ju gå att avaktivera isåfall å aktivera en annan plattform för den nyckeln.......

1
Bevaka tråden