Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Offtopic

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Västerås
  • 2005-08-08 11:21

Har sett att det skall finnas ett forum som heter Offtopic, var hittar jag det?

/A

www.offtopic.se
men det är nere för tillfället.

Offtopic är nerlagt, kommer nyhet om detta senare idag. I vårt plusforum behandlas dom flesta ämnen, skaffa dig ett Pluskonto och häng med du också.

  • Medlem
  • 2005-08-08 11:48
Ursprungligen av Björnström:

Offtopic är nerlagt, kommer nyhet om detta senare idag. I vårt plusforum behandlas dom flesta ämnen, skaffa dig ett Pluskonto och häng med du också.

Jaså, det blir officiellt nedlagt idag? Lite sorgligt tycker jag. Men det var rätt väntat iofs och inte mycket att göra åt. Jag får passa på att tacka alla, med Björnström i spetsen, som varit aktiva och drivit Offtopic den korta tid som forumet fanns. Det har varit mycket roligt mest hela tiden.

Det är ingen som har skärmdumpat VLT så vi kan lägga ut den nån annanstans?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-08 13:46
Ursprungligen av Björnström:

Offtopic är nerlagt, kommer nyhet om detta senare idag. I vårt plusforum behandlas dom flesta ämnen, skaffa dig ett Pluskonto och häng med du också.

Jag hoppas att du lägger ut nyheten i den här tråden Martin, och inte på plusforumet.....vore trevligt att få veta vad du beslutar, även för oss övriga.

Okej, får väl nöja mig med 99mac-normal forum och mina andra forum då i framtiden.
För 300 spänn har jag inte råd att skänka bort direkt, är ju runt en 5te del av vad jag äger.

Den lades ner redan i torsdags faktiskt men det blev så mycket rabalder att jag ville diskutera saken med "den närmaste kärnan" och låta alla lugna ner sig lite innan vi tog några oföränderliga beslut

Var medlem i någon vecka eller så, det var kul och jag tackar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-08 13:08

Tack för tiden. Jag har anat länge att OTs tid var räknad, men trodde inte att det skulle ske så abrupt. Skulle varit trevligt om man fått veta nån vecka i förväg kanske.

Men tack ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 13:49

Det finns ett forum som heter Pratbyrån, där en del gamla OT-människor hänger nuförtiden. Men olägligt nog ligger det nere för stunden. Kommer nog igång senare idag eller imorgon, om jag är riktigt underrättad.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 17:29
Ursprungligen av Kristjan:

Det finns ett forum som heter Pratbyrån, där en del gamla OT-människor hänger nuförtiden. Men olägligt nog ligger det nere för stunden. Kommer nog igång senare idag eller imorgon, om jag är riktigt underrättad.

Nu verkar PB vara igång igen. Alla är välkommna!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-08 13:57

Fast där är inte ALLA gamla OT:are välkomna, bara vissa....serru

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 14:05
Ursprungligen av Picasso:

Fast där är inte ALLA gamla OT:are välkomna, bara vissa....serru

Ja, jag vet. Och jag har motsatt mig just det där. Vi kanske kan ta upp diskussionen igen angående det där. Jag anser att personen i fråga borde få en chans att visa att han kan sköta sig där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 14:14
Ursprungligen av Kristjan:

Ja, jag vet. Och jag har motsatt mig just det där. Vi kanske kan ta upp diskussionen igen angående det där. Jag anser att personen i fråga borde få en chans att visa att han kan sköta sig där.

Det har han Bara att tuta och köra!

Vi jobbar på att ta över en del av er förlorade själar från Offtopic, Känns inte bra att posta reklam här på 99mac innan jag har pratat med Björnström & Co. I nuläget har vi forumet "nästan" klart. Och kommer släppas skarpt den 16:e augusti tillsammans med nya sidan. Men som sagt, ska prata med Björnström ifall jag får länka er vidare.

Senast redigerat 2005-08-08 18:11
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Vi jobbar på att ta över en del av er förlorade själar från Offtopic, Känns inte bra att posta reklam här på 99mac innan jag har pratat med Björnström & Co. I nuläget har vi forumet "nästan" klart. Och kommer släppas skarpt den 16:e augusti tillsammans med nya sidan. Men som sagt, ska prata med Björnström ifall jag får länka er vidare.

Ett tips: Mactuellt är ett registrerat varumärke av McDonalds Sverige. Så heter nämligen deras brickunderlägg (du vet - pappret som ligger under din svettiga hamburgare).

Ursprungligen av Björnström:

Ett tips: Mactuellt är ett registrerat varumärke av McDonalds Sverige. Så heter nämligen deras brickunderlägg (du vet - pappret som ligger under din svettiga hamburgare).

Bricktidning, om jag får be

Ursprungligen av Björnström:

Ett tips: Mactuellt är ett registrerat varumärke av McDonalds Sverige. Så heter nämligen deras brickunderlägg (du vet - pappret som ligger under din svettiga hamburgare).

Det däremot visste jag inte(äter inte på McDonalds men däremot norrländska Max eller Frasses ), har dock kollat upp det där lite noggrannare med en jurist. Tydligen är det en gråzon med registrerade varumärken på internet. Men det tål att tänkas på. Tack för att du påpekade det för mig som norrlänning

Hittade dock denna sidan på PRV Länk. Sidan kommer ju inte drivas i vinstintresse utan jag kommer gå med en förlust, hur stor återstår dock att se.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 02:16
Ursprungligen av Björnström:

Ett tips: Mactuellt är ett registrerat varumärke av McDonalds Sverige. Så heter nämligen deras brickunderlägg (du vet - pappret som ligger under din svettiga hamburgare).

Jag är rädd att det inte stämmer för fem öre, det är inte ett registrerat varumärke, det finns inte med i PRVs varumärkesregister,

http://www.prv.se/vmi/

Det är knappast heller ett inarbetat varumärke, då jag tvivlar på att de flesta har hört ordet Mactuellt i det sammanhanget.

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag är rädd att det inte stämmer för fem öre, det är inte ett registrerat varumärke, det finns inte med i PRVs varumärkesregister,

http://www.prv.se/vmi/

Det är knappast heller ett inarbetat varumärke, då jag tvivlar på att de flesta har hört ordet Mactuellt i det sammanhanget.

Ok - då hade jag fel. Sorry, tyckte mest det var kuriosa!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-09 11:53

Hur som helst, hörde jag att i USA får företag ha liknande namn, bara de inte är i samma bransch.

Kanske jag tagit fel på Företagsnamn och varumärken, men hur förhåller detta sig i Sverige?

  • Medlem
  • 2005-08-09 12:56
Ursprungligen av miska:

Hur som helst, hörde jag att i USA får företag ha liknande namn, bara de inte är i samma bransch.
Kanske jag tagit fel på Företagsnamn och varumärken, men hur förhåller detta sig i Sverige?

"En varumärkesregistrering hos PRV ger en ensamrätt till varumärket inom Sveriges gränser."
Källa: PRV

"Företagsnamnet får inte: (...) vara förväxlingsbart med någon annans företagsnamn eller varumärke"
Källa: Bolagsverket

Ursprungligen av Björnström:

Ok - då hade jag fel. Sorry, tyckte mest det var kuriosa!

Skrämma upp mig sådär på kvällskvisten. Var ju tvungen att ringa och väcka en god vän mitt i natten för det :rolleyes:

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2005-08-09 02:16

Nej "Mactuellt" är inte registrerat till McDonald's däremot är alla dessa det.

TRADEMARK INFORMATION
The following trademarks used herein are owned by McDonald's Corporation and affiliates: Big Mac, Big Mac and Design, Birdie the Early Bird, Captain and Matey, McDonald's building design, Chicken McNuggets, Clown Figure, McDonald's Corporate Logo, Egg McMuffin, FiskMac, Fry Girls, Fry Guys, Grimace and Design, Hamburglar and Design, Hamburglar, MacFries, MacTonight and Design, Mayor McCheese and Design, Mc, McBacon, McBurger, McCard, McCheese, McChicken, McD.L.T., McDonald's, McDonald's and Corporate Logo, McDonald's Golden Arches, McDonaldland, McDonut, McExpress, McFeast, McHappy Day and Design, McKids, McKids Design, McPaint, McPizza, McRib, McRobots, McStop, Pizza and Device, Professor and Device, Quarter Pounder, Ronald McDonald and Clown Figure, Ronald McDonald Barnfond and D, Ronald McDonald House, Ronald McDonald House Design, Ronald McDonald Playland, Huset Byggt av Omtanke, McMarker, McNews, Mac-Express, McDrive, McGreen, McGarden, McMenu, McMemories, Arche Deluxe.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 08:39
Ursprungligen av Xmel:

Nej "Mactuellt" är inte registrerat till McDonald's däremot är alla dessa det.

TRADEMARK INFORMATION
The following trademarks used herein are owned by McDonald's Corporation and affiliates: ...... McPaint.....

Där ser man.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2005-08-09 10:13
Ursprungligen av Doktor G:

Ja där ser man verkligen. Det var intressant. Men McDonalds's varumärken heter nått med Mc(Som utalas Mac).

Well, macademics senaste utskick var 2004 så vi kan ju se det som ganska dött. Om någon misstycker kan han/hon alltid kontakta oss på kontakt@mactuellt.se.

[OT]
Jag har ett handelsbolag som heter likadant som ett aktiebolag. Fick igenom det utan kommentarer från PRV.
[/OT]

Kunde ni inte ha sålt OffTopic?

Ursprungligen av Chaosstar:

Kunde ni inte ha sålt OffTopic?

Möjligen sålt till en grupp användare som var aktiva på sajten, vi har inte tänkt sälja något forum till utomstående. Det blev inte så helt enkelt.

1
Bevaka tråden