Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD region reset vid ominstallation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 09:54

Jag har ändrat region på min superdrive för sista gången och råkade låsa den vid amerikansk setting. Enligt den här sidan finns det ingen patch som låser upp min spelare.

Hjälper det att installera om? Kommer DVD spelaren att nollställa sej då? Eller finns det andra bättre sätt??

Jag har en 12" 1.33Ghz alubook

tack/jensa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 10:39

DVD:n kommer inte att nollställa sig. Regionsskyddet i som sitter i hårdvaran kommer inte att ändras.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 21:07

Det var ju dessvärre ett mycket korrekt svar. :-/
Min PB är numera låst till region ett. DOH.

hursomhelst så installerade jag om Tiger och fick iallafall en mycket rappare maskin!! alltid nåt gott med det onda!

mvh/jensa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-12 09:06
Ursprungligen av schmuck:

Det var ju dessvärre ett mycket korrekt svar. :-/
Min PB är numera låst till region ett. DOH.

hursomhelst så installerade jag om Tiger och fick iallafall en mycket rappare maskin!! alltid nåt gott med det onda!

mvh/jensa

Byt ut din drive och kör VLC om du ska kolla film.

Tjena.
det är enda som kan "lösa" det är att byta ut driven!
har du någon hemförsäkring? man kan ju säga att den iomed detta blivit skadad! och det stämmer ju lite... var har du köpt den? skulle det vara typ Siba, då har de ofta sin egna försäkring och då är det ju bara att göra ett case på det!. den förlängda garanti eller Apple´s ordinarie täcker ju bara "fabrikationsfel" och det är det ju inte. om den inte går sönder, alltså slutar att fungera (inga fingar, syns ofta om folk har varit på och pillat)
Visst är det tråkigt med att PB inte är regionsfri då den har värdslig garanti och om man reser runt världen så har man ju med sig underhållsningsverktyg och hyr man exvis dvd så kan man ju bara göra det 5 ggr, sen är man fast i det landet......

1
Bevaka tråden