Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FW-chip i Powertower

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med 2 FW-lådor som inte vill fungera efter att jag gick från Panther till Tiger och tittar lite på Speedmanias "Powertower" - så vem vet om dessa har Oxford-chippet??? Litar helt enkelt inte på andra tillverkare. Borde gå att få svar här snabbare än hos Speedmania, eller? Andra tips motages tacksam, men lådan ska klar minst 3 diskar och FW400... USB2 är ett bonus men inget som jag tycker mig behöva.

Det är Oxford 911 chipset i dessa.

Ursprungligen av Björnström:

Det är Oxford 911 chipset i dessa.

Bra, vad är det för leveranstid på dom och har du Machuset (Borås) som en av dina säljställen? Finns dessa i tower för 3 hårdiskar, eller är det 2 respektive 4 diskar som då gäller?

Olle

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-07 06:28
Ursprungligen av Olle@mac:

Sitter med 2 FW-lådor som inte vill fungera efter att jag gick från Panther till Tiger och tittar lite på Speedmanias "Powertower" - så vem vet om dessa har Oxford-chippet??? Litar helt enkelt inte på andra tillverkare. Borde gå att få svar här snabbare än hos Speedmania, eller? Andra tips motages tacksam, men lådan ska klar minst 3 diskar och FW400... USB2 är ett bonus men inget som jag tycker mig behöva.

Jag tror jag hörde om liknande problem med Jaguar -> Panther övergången. (Användare som hade vissa externa diskar tillkopplade medans de installerade och gjorde den första omstarten, kunde inte komma åt dem efter. Men...)

Några av sakerna som tidigare gjorts är att boota up i en tidigare system-version (tom. OS 9), och så har diskarna dykt upp.

Liknande problem dykte upp med uppgraderingen till 10.3.7, och vissa fixade tingen genom att köra Diskwarrior, alternativt, koppla in driven via USB (om det är en möjlighet), eller zappa PRAM'et.

Hoppas du snart får se din drive igen.

/m

Skicka ett mail/pm till mig så ska vi trolla lite. Dom finns i lager. (2/4/8 platser)

1
Bevaka tråden