Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i högtalaren i Quicksilver 867MHz

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget ljud i en annars perfekt fungerande Quicksilver 867. Vare sig i högtalaren i datorn eller i hörlurs uttaget.

Nån som känner igen sig?

Testat att reparera behörigheter och sen startat om datorn eller zappa PRAMet med kringla+alt+p+r?
Fick samma sak förra veckan.

Ursprungligen av apple4ever:

Testat att reparera behörigheter och sen startat om datorn eller zappa PRAMet med kringla+alt+p+r?
Fick samma sak förra veckan.

...ska kolla det med reparera behörigheter... det har jag inte gjort....

Ursprungligen av MaickeMac:

...ska kolla det med reparera behörigheter... det har jag inte gjort....

....nej funkar inte nu heller.... kan det vara nåt mekaniskt i hörlurs eller högtalarutgången?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 18:24

Lite ot men finns det högtalare i powermacen? Eller är det bara en sån där pipande sak?

Högtalare ja, låter inte super, men kan användas för diverse inte krävande saker.
Den sitter längst fram, Bild Googla på "mac quicksilver" och så ser du högtalaren, ser lite annorlunda ut än normala högtalare, silver med stor yta.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 22:22

Kolla Applesupporten på nätet

Jag hade ett liknande problem med en G3, efter att jag satt i mer minne, sökte på Apples supportforum och hittade ett dokument som med text och bilder beskrev hur man skulle göra föra att åter sätta moderkortet på plats. Problemet kunde exempelvis uppstå när man satt i mer minne...

Ett av de mer lysande exemplem på hur man får hjälp man har nytta av. T o m någon med två tummar mitt i handen skulle kunna lyckas med operationen att få ljudet tillbaka i maskinen.

Motsatsen är den s k hjälpfunktionen som följer med Puttemjukis programvaror. Hur lyckas de skriva så mycket text och skapa annan felsökningshjälp som aldrig någonsin löser problemet eller hjälper en förstå?

  • Medlem
  • 2007-04-20 13:10

Har precis köpt en PMG4 867. Hörs mycket svagt från interna högtalaren. Inga varningsljud men däremot startplong rejält högt. Provade med externa högtalare i hörlursuttaget och då låter det som de ska. Kör 10.4.9. Något tips eller förslag på felsökning. (säljaren nämnde inget om detta med ljudet?)

  • Medlem
  • 2007-04-21 16:16

Nu låter det! zappade pram och den inbygda mullrar mäktigt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-21 16:49

Jag har exakt samma problem! Ska prova zappa p-ram ikväll...

1
Bevaka tråden