Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

erik goes powerbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 22:05

Jag heter Erik och är ännu ingen helyllemacare, snarare en långdragen switch då jag under ett år jobbat i macmiljö i skolan, och innan dess småtestat lite på gymnasiet. Dessförinnan blev det mest att spela Dubbelmoral och Shuffle puck café (vilka spel!) hos fd klasskamrater när jag var liten.
Har använt iPod (20gb G4) sedan oktober 2004, och är mycket nöjd med denna (finns även på ipod.se: erik).
Bestämde mig i veckan för att jag ska ta steget till helmacare och köpa mig en Powerbook 15", men avvaktar till septembermässan i Paris, med hopp om hottad utrustning och bantat pris. Är dock till 90% säker på att det blir just en 15", med utökad ram och disk då.

Studerar på universitet (på Musikhögskolan som tillhör Luleå tekniska universitet) för att bli Mediedesigner, och använder datorn dagligen i mitt arbete. Det blir mest Adobe-program (Photoshop, Illustrator, InDesign) och bildbehandling/skapande på rätt tung nivå och där min nuvarande PC inte orkar med (den kommer dock finnas kvar i hushållet, så jag switchar bara till 99%).

Hittade mac99 genom ipod.se, eftersom den nämns där lite då och då när mac kommer på tal.
Ska väl först och främst försöka snappa upp en massa info/spekulationer här. Kanske även tillföra något, eller ställa en dum fråga.

Välkommen välkommen-

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-06 22:19

Välkommen Erik! Det började med en iPod 20 Gb 4G i höstas för mig också, sen blev det 15" Powerbook och nu är jag helt fast. Så är det att komma in och fastna i Macvärlden. Tror säkert att du kommer att trivas!

1
Bevaka tråden