Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fan vad det regnar ute nu (6/aug/2005)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 21:41

Trist...

  • Medlem
  • 2005-08-06 21:52

Nej nej. Du har helt misstolkat regnet. Det är toppen! Betyder att jag kan ge mig ut i skogen i morgon igen och fylla korgen med ännu mera kantareller!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 21:53

OK, happy svamplycka.

Jo, sommaren försvann. Helt galet vad kort sommaren är i Sverige egentligen. Var det verkligen så här förr - har minnen av lååååånga sommarlov

Ursprungligen av Björnström:

Jo, sommaren försvann. Helt galet vad kort sommaren är i Sverige egentligen. Var det verkligen så här förr - har minnen av lååååånga sommarlov

Så sent som sommaren 2002 kom det två sanslöst bra veckor i slutet av augusti. Tog med ett gäng kompisar till sommarstugan och vi badade och hade kul i vattnet en hel dag, trots att det var kring den 24 augusti tror jag. Det var säkert 26 grader i havet (vilket är mycket i dessa trakter). Så det finns fortfarande möjlighet till sommar...

Och under ca 4-5 dagar av dessa två veckor så spenderade jag tiden på Västkusten

Vart är ni?
Jag har då haft toppenväder hela dagen!

Färila en bit från Ljusdal
Har varit mulet här hela dagen och regnat lite till och från (men jag klagar inte, jag klippte gräset hos morfar igår så för mig kan det gärna regna)

Ursprungligen av Markus Bennermo:

Färila en bit från Ljusdal
Har varit mulet här hela dagen och regnat lite till och från (men jag klagar inte, jag klippte gräset hos morfar igår så för mig kan det gärna regna)

En annan snubbe på 99mac - Conny Johansson - har stuga i Färila vid vattnet. Lite kuriosa bara

De två sista veckorna i augusti blir det värmebölja igen som vanligt *hoppas*

Idag öppnade sig himmlen. Jisses vilket regn.

  • Medlem
  • 2005-08-07 12:00

Hoppas mina kantareller har lärt sig simma, för idag regnar det enormt mycket!
Men jag gillar regn jag! En perfekt ursäkt för att vara inne hela dagen och göra ingenting.
Idag tänker jag fördriva tiden med att baka kanelbullar.

Idag skiner solen i Malmö. Najs att gå längs strandpromenaden med en glass idag

Man blir extra sugen på att flyga en dag som denna.

Äh det är hösten som kommit med sitt obligatoriska regn och då stänger man in sig och lyssnar på passande musik

Hepp, idag när man jobbar igen så skiner solen. Verkar vara någon typ av sammansvärjning mot mig. Exakt alla dagar denna sommar när jag haft ledigt så har det regnat.

Det var varmt i 2 veckor i sommar. Samma 2 veckor som jag jobbade som mest, för att sedan få en lugn och skön sommar...

Även jag har minnen av dessa lååånga sommarlov, men kanske var det så att man inte råkade jobba just när det var bra?

1
Bevaka tråden