Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första inlägget...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-06 15:35

...men förhoppningsvis inte det sista.
Kort presentation: Namnet är Mats och jag är "gammal" macare sen min första burk, en Classic som fortfarande går som ett urverk men som numera mest står under bordet och fungerar som fotstöd när jag jobbar med datorn. Och MacDraw använder jag inte så ofta nu för tiden...

Jag har aldrig haft en pc. Anledningen är väl av nåt slags ideologisk art och olust. Samt en fråga om form, stil, innehåll, känsla, välbefinnande, glädje, lust – och habegär, som alltid när ryktena går om nästa mac.

För tillfället har jag åtta macar från skiftande årgångar, men ingen rykande ny och het. Familjen har fått överta och parta på en 15-tums Globe, medan jag kör på med en 733MHz G4 samt en grå G3-burk eftersom jag fortfarande använder en del program från nians tid. En powerbook 5300 brukar få följa med på landet för dagbok- eller idékladd. Men en del macar bara står där övergivna och lite lessna, för det ska ju alltid vara lite snabbare, bättre och häftigare.

Jag skriver, photoshopar och layoutar, numera alltmer i Indesign. Jag hoppas kunna få svar på mina eventuella frågor här, och att jag nån gång ska kunna bidra med mina erfarenheter av äpplet och diverse programvaror.

Och sen vill jag ju gärna klia mitt habegär på ryggen och höra saker om det senaste jag vill ha...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-06 20:40

Välkommen Mats.

1
Bevaka tråden