Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka LG 8138 med MAC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-07-27 19:13

LG8138
Hej ja har en LG8138 men det funkar inte ihop med MAC är det någon som vet hur man fixar detta?
Skulle vara jätte taxam om någon kunde hjälpa mej

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 08:08

jag har en lösning: köp en riktig telefon..
lg´s telefoner är ett skämt, har inga som helst möjligheter till kommunikation, tillochmed infraröda porten är fejk.. eller ja, den e halv duplex när nästintill alla andra enheter e full duplex och därför inte kompatibla.. det går inte ens att skicka nåt mellan två identiska lg-telefoner via ir..

så chansen att du får det att funka på en mac är ungefär nånstans mellan omöjligt och icke-existerande..
tyvärr..

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-08-04 14:48

ja är på jakt efter ett program som heter Phone Manager och ja undrar om någon har det

Senast redigerat 2005-08-04 20:52

Kanske är det Goldstar-divisionen som tagit fram denna produkt? (Goldstar = "G" i LG). Är det nån som kommer ihåg Goldstar? Märket fanns bland annat i Ljud o Bilds butiker uder 80-talet: hörlurar, mikrofoner, tv/stereoapparater och kameror av enklaste sort. Deras kamera var det värsta jag någonsin sett, t.o.m. oskarpare än en Diana plastkamera (utan Dianas konstnärliga företräden). Men visst, ibland kan LG slå till med hyfsade pryttlar. Måste vara "L"-divisionen isåfall...

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-08-04 22:23
Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske är det Goldstar-divisionen som tagit fram denna produkt? (Goldstar = "G" i LG). Är det nån som kommer ihåg Goldstar? Märket fanns bland annat i Ljud o Bilds butiker uder 80-talet: hörlurar, mikrofoner, tv/stereoapparater och kameror av enklaste sort. Deras kamera var det värsta jag någonsin sett, t.o.m. oskarpare än en Diana plastkamera (utan Dianas konstnärliga företräden). Men visst, ibland kan LG slå till med hyfsade pryttlar. Måste vara "L"-divisionen isåfall...

Det är roligt med lite historia med det hjälper inte med mitt problem

Men varför skaffar man sig en LG?

Klarar telefonen inte av normal datakom via IR/BT är den ju dessvärre skrot. Min gamla R520m-prototyp klarar datakom via båda gränsnitt.

Lämna tillbaka LGn och köp en ordentlig telefon, antingen en Sony Ericsson av bättre modell eller en Nokia med Series 60. Då kan vi börja diskutera kommunikation och synkning. Men att klamra sig fast vid LG är tyvärr som att köpa en Nokia 3310 och fråga efter datakabel.

LG står för Lucky Goldstar och är en sammanslagning av företagen Lucky och Goldstar. Får förresten ta och bege mig till en Tre-butik och diskutera lite datakom med dem i fallet LG.;)

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

[...] att klamra sig fast vid LG är tyvärr som att köpa en Nokia 3310 och fråga efter datakabel.

Nokia 3210 då?

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

LG står för Lucky Goldstar och är en sammanslagning av företagen Lucky och Goldstar.

Då fick man lite mer vetande - tack. Undrar om koreanska Lucky är släkt med kinesiska Lucky som tillverkar färgfilm? Inte heller ett speciellt lysande företag kvalitetsmässigt.

1
Bevaka tråden