Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora nyheter på gång?!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan det här vara för nåt tro?
http://macworld.idg.se/ArticlePages/200508/05/20050805100556_MW/20050805100556_MW.dbp.asp
Hoppas på en dual dualcore, en quadprocessor-dator.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 11:13

kan vara en 8GB ipod mini?

Ursprungligen av DaPhox:

kan vara en 8GB ipod mini?

Väntar man på en quadprocessor-dator skulle ju det vara antiklimax i kubik. Tycker att iPod känns totalt ointressant, en hypad mp3-spelare som det finns hur mycket som helst av från en hel drös med företag.

  • Medlem
  • 2005-08-06 11:24

Han kanske ska presentera det första Mac-viruset? Det vore något stort!
T o m Lonhorn/Vista har ju redan begåvats med virus.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 11:26
Ursprungligen av bruksarn:

Väntar man på en quadprocessor-dator skulle ju det vara antiklimax i kubik. Tycker att iPod känns totalt ointressant, en hypad mp3-spelare som det finns hur mycket som helst av från en hel drös med företag.

det var lite det jag menade. ibland kan det däringa expot bli totala anti-klimaxet. jag är i starkt behov av en ganska kraftig bärbar men har inga förhoppningar på den fronten just nu i.o.m. intel-bla-bla. hoppas de petar in quadra G4or el. nåt sånt....

Varför lär sig aldrig folk att det alltid blir ett antiklimax efter ett expo? Med alla rykten och all hype runt det hela blir det ju stört omöjligt att tillfredsställa folk. Om man räknar antalet ggr hårdvara INTE lanserats på ett expo trots ihärdiga rykten finner man snabbt att det är fler än de ggr då det mesta infriats. Klart man hoppas på en uppfiffad powerbook eller en iPod mini med färgskärm eller nåt annat kul att fördärva ekonomin med!

En powerbook med g5 skulle vara en stor grej, inte en mini med färgskärm. En portabel mediaspelare från apple vore något stort!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-11 11:41

Är det någon som vet om keynoten på Apple Expo i Paris kommer att live sändas på nätet? Och i så fall vilken adress??

Ursprungligen av a-born:

Är det någon som vet om keynoten på Apple Expo i Paris kommer att live sändas på nätet? Och i så fall vilken adress??

Det är väl ingen som vet något om Paris ännu, men Apple verkar ha skippat livesändning, inga keynotes på senare år har livesänts. Istället brukar det läggas ut nån timme efter keynoten är avslutat.

Man ska nog ta "stor nyhet" med en nypa salt. Kanske det blir en speedbump på PoowerBook? Det är tillräckligt stort för att Jobs själv ska vara där och presentera.

En del verkar bygga upp fantasislott varje gång Apple ska presentera något, så jag skulle nog också rekommendera saltet...

Förra årets iMac G5 var dock en trevlig lansering (som visserligen läckt ut innan och var väntad). iPod mini med färgskärm vore väl en tänkbar lansering. Ny PowerBook kanske.

  • Medlem
  • 2005-08-11 15:30

Ett byte till Power4-processorer kanske? :rolleyes:

Apple Product Cycle

Dags för den här länken igen Apple Product Cycle

Ursprungligen av alf-magnus:

Dags för den här länken igen Apple Product Cycle

Ha ha ha, helt grym. Den hade jag faktiskt inte läst förut. Otroligt träffsäker på många punkter.

Bäst av allt är nästan det finstilta i slutet:

In spite of his loyalty to the platform, he finds most "Mac people" to be tiresome and annoying. He is pretty sure that if he had to attend WWDC or Macworld, he would wind up slapping the shit out of a bunch of people.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 18:06

hahahaha, va bra. tyvärr känner man igen sig....:

"eBay is flooded with six-month-old, slightly used gadgets as college students, underemployed web designers and independent musicians struggle to clear credit card space."

"The rumor sites abound with half-baked theories blaming the shipping delay on everything from heat dissipation problems to SARS. The most obvious explanation, that Apple lied about the initial shipment dates, is ignored in favor of more elaborate and unlikely scenarios."

Jo, det är när man känner igen sig som det blir som bäst, om man kan ta det på rätt sätt...

The obligatory “I’m waiting for Rev. B” discussion appears in the Mac forums. People who’ve been burned by first-generation Apple products open up their old wounds and bleed their tales of woe. Unsympathetic technophiles fire back with, “if you can’t handle the heat, stay out of the kitchen. pussy.” Everyone has this stupid argument for the twenty-third time.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-13 02:45

Jag önskar att vi får se någonting roligt, någonting gott, någonting man kan leka med,

med det går ju inte, det är faktiskt 3 önskningar..

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-08-13 09:32
Ursprungligen av Fredric:

Jag önskar att vi får se någonting roligt, någonting gott, någonting man kan leka med,

med det går ju inte, det är faktiskt 3 önskningar..

Jodå! Apple och Kinder ska slås ihop och presentera ätbara datorer med leksak i. Hoppas inte Microsoft gör samma grej bara, några virus vill jag inte ha i kroppen.

-- Patrik

1
Bevaka tråden