Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imovie store samt ipod video

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har i ryktes svängen snackats om att Apple ska släppa en ipod video samt att Itunes music store även ska bli video store. Ja detta är rykten men jag har ändå en del funderingar och tankar.

Hur skulle en movie store se ut, alltså vilket format skulle gälla? H264?

Skulle filerna inte bli hiskeligt stora och hur snabbt skulle det då gå att teoretiskt få ner en sådan?
(Beror självklart på vilken hastighet man har på nätet.)

Hur mycket är man villig att betala för att kunna se en film. Eftersom det är en viss skillnad mellan att köpa musik och film, en låt lyssnar man antagligen på fler gånger än vad man gör med en film - trots att man tycker den är kanon bra.

Jag skulle gärna ladda ner en ny film till lördagskvällen om det var rätt pris, ok kvalitet för min projektor samt gick någorlunda snabbt.

Men vad händer när man väl har fått ner den till sin dator, för min del så är inte jga intresserad av att se den på min imac, visst man kan bränna över den till en dvd men då är detta inte lika smidigt. Och alla har inte sin mac/pc i vardagsrummet. Vad är då alternativet - Airport express med digitalt ljud ut samt bra video signal ut, typ HDMI.

Eller så kommer den kommande ipod video att ha denna möjlighet, men hur stor måste den då inte vara för att ha en bra tv-ut signal. DVi, s-video, composite (nej tack) eller det bättre HDMI.

Och om Apple skulle släppa en airport express med möjligheten till video ut - hur skulle man spela upp den om datorn är på en annan plats än i vardagsrummet. Då krävs det en remote, eller kan ipoden agera som sådan.

Att Apple tar steget med att lansera en ipod video känns rätt logiskt men man betvivlar att Steve Jobs tänker sig att man ska se på film på den, vad kommer man då kunna se på den, musikvideos - ja hur kul är det i längden. TV sändningar som man kan prenumerara på typ som podcast - ja detta tror jag kan vara eller bli populärt.

Fast frågan är - hur har egentligen intresset varit för de med stor skärm som kan visa video, jag har aldrig direkt sett någon springa omkring med en sådan. Är det någon här som har en sådan eller känner någon som har?

Jag tycker som sagt att detta med att hämta film eller annat på nätet är riktigt intressant om det blir smidigt/ bra pris...

Vad tror ni om detta med Movie store/ ipod video osv?

Klart man kommer att kunna se sina filmer på sin iPod Video. Klart den kommer att ha videoutgång om du vill koppla den till din TV/projektor.

Vem håller Keynote i Paris förresten? Jobs? Någon annan?

Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Vem håller Keynote i Paris förresten? Jobs? Någon annan?

Jobs enligt AppleInsider, men inget officiellt från Apple än. Skulle dock förvåna om det inte blev han.

Möjligtvis självklart med videoutgång men hur självklart är det med bra signal?

Ursprungligen av draags:

Möjligtvis självklart med videoutgång men hur självklart är det med bra signal?

Hur viktigt är det med "bra" signal för de flesta?
Jag räknar ändå med s-video eller dvi.

Jag vet inte men att lansera en spelare med enbart composite som vissa gjort tidigare med de bärbara videospelarna (senast Zen vision) tycker jag inte är bra i någon aspekt.

DVI och S-video - ja det är ok.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-05 15:05

Sen finns ju alltid tanken att man går samman med någon DVD-grossist och erbjuder DVD-film på postorder - inget originellt, men om man lägger det i samma program som iTMS... woah.

Jo det skulle vart något men jag tror inte att detta är något Apple skulle göra.

Sen ang dvi och s-video så kräver det mer plats än enbart en kass composite ut.

1
Bevaka tråden