Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivitetskontrollen startar inte!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Mina Päron har en iMac 17" 1.25 GHz G4 och kör panter 10.3.5. Grejen är den att jag aldrig fått aktivitetskontroll att starta på datorn. Lite skumt tycker jag.
Är det någon som vet varför?
Är det så för alla iMacar av den typen?

Det är nog en filrättighetsfråga bara. Starta Skivverktyg och Kontrollera skivbehörigheter.

Jag provar just nu, verkar ta ett tag...

Tyvärr så hjälpte inte skivverktyget, något enstaka fel rättades till men inte för aktvivitetskontrollen. Får försöka en annan gång, skall jag åka härifrån nu. tack iaf.

Ursprungligen av Johannes123:

Tyvärr så hjälpte inte skivverktyget, något enstaka fel rättades till men inte för aktvivitetskontrollen. Får försöka en annan gång, skall jag åka härifrån nu. tack iaf.

Är det inte så att aktivitetskontrollen ändå startar men att aktivitetsfönstret inte öppnas. Har hänt mig någon gång och är lätt åtgärdat.

Ursprungligen av jazzper:

Är det inte så att aktivitetskontrollen ändå startar men att aktivitetsfönstret inte öppnas. Har hänt mig någon gång och är lätt åtgärdat.

Jag har för mig att bulle-1 öppnar huvudfönstret och bulle-2 öppnar det lilla fönstret med den blå stapeln som visar processorutnyttjande. Aktivitetskontroll brukar minnas om fönstren var öppna eller stängdda sen förra gången. Och varför inte uppdatera till 10.3.9?

Så är det inte, programmet dyker upp i dockan men försvinner lika fort (allt tar ca 1 sekund). Detta felet har stannat trots Panteruppdateringarna fram till 10.3.5, så jag tror inte lösningen finnes i fler uppdateringar. Jag drar mig för att uppdatera till 10.3.9 då jag tycker folk klagar så mkt på olika fel som dyker upp.

Exakt samma sak hände mig, activity monitor dök direkt vid uppstart och man såg bara ikonen någon sek i docken. Frågade på Apples supportsidor , men fick inget svar. Efter uppdateringen till Tiger försvann problemet.

Öppna programmet Systemmeddelanden, antagligen skriver den en logfil när den krashar, du borde se var den ligger med Systemmeddelanden.

Nu har jag åkt hem (från mina föräldrar) och har alltså inte tillgång till iMacen längre. En sommar till utan att ha löst problemet med andra ord. Tackar för hjälpen iaf och på återseende om ett år

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 16:16

Jag fick detta problemet efter att ha avinstallerat Xcode 2.1,när jag läste krash raporten så stog det att "/System/Library/PrivateFrameworks/GraphKit.framework/Versions/A/GraphKit"
saknades. Tydligen är det någon bugg i avinstaleraren av Xcode som tar bort detta. Här står det hur man fixar till det. Det funkade för mig.

1
Bevaka tråden