Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac användare i Jönköping

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-04 23:22

Finns det några Mac-användare i Jkpg & Hskv, kanske rent av studenter på Högskolan. Vore kul att utbyta erfarenheter och nörda lite.

Vet någon om det finns några publika hotspots i Jkpg som är gratis?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 23:25

Hallå, en nyinflyttad macnörd ursprungligen från skåne finns i JKP även delvis i huskvarna ;).
Delar gärna erfarenheter tips eller andra nyttigheter! Kanske kan ordna en MacPud eller liknande i JKP!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-04 23:38

Hejsan.
Jag = Macare i Jkpg på arbetstid, Mullsjö/Habo på fritid. Någon "publik" hotspot känner jag inte till, men oskyddade nätverk dyker ibland upp runt korsningen V. Storg/Barnarpsgatan.

Ställer ni till med macpud i jönis får jag väl ta å masa mig dig. Här i Tranås är det duktigt dött.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 00:22

Kanske ska döpa om tråden till Macpud i Jönköping ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-05 01:32

Och "Macpud" betyder?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 01:41

här har du en student i jönnet

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 06:10

MacPud = macnördar träffas på en pub ?

Ursprungligen av filuren:

Och "Macpud" betyder?

vet inte riktigt men det låter både gott och gemytligt på nåt sätt. Nåt man inte vill missa lixom.

Det finns en Hotspot på Max på Herkulesvägen (Granne med ICA-max) om minnet inte spelar mig ett spratt

Förövrigt är jag inte Mac-ägare ännu, men kanske blir det nu i höst. Får se lite om vindarna blåser åt mitt håll.

Klart man kör Mac, fast inte så mycket som man skulle vilja - måste ha råd med mer minne i iBooken först...

mAx har hotspots (funkar i nyöppnade restaurangen i Borås), men är det gratis? I Borås funkade det rakt av, men enligt ett gammalt pressmeddelande på max.se ska de ta betalt för det från årsskiftet 04/05?

1
Bevaka tråden