Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Når inte Internet trådlöst - bara med Enet-kabel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Fick äntligen uppkoppling i min nya lägenhet idag. Men jag kan inte koppla upp mig via min D-link 614+ eller min AirPort Express. När jag kopplar in ethernetsladden direkt i datorn så fungerar det på en gång. (Via DHCP från leverantören) Men varken 614+ eller AirPort express kan hitta något via DHCP. Jag har provat att låta kabelmodemet vara utan ström ett tag om det är så att det låser sig mot min dators MAC-adress, men utan resultat. Vad göra? I min tidigare lägenhet så fungerade både min 614+ och min AirPort utan problem. Kopplingen mellan dator och 614+ och AirPort fungerar bra, men inte mellan dem och kabelmodemet.

Kan inte komma på något som är fel.. (men troligtvis så har jag gjort något galet )

Några tips på vad som kan vara fel?

Tackam för svar..

/Stefan

Ingen som har några ideér? Skulle verkligen uppskatta det..

/Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hej,

Fick äntligen uppkoppling i min nya lägenhet idag. Men jag kan inte koppla upp mig via min D-link 614+ eller min AirPort Express. När jag kopplar in ethernetsladden direkt i datorn så fungerar det på en gång. (Via DHCP från leverantören) Men varken 614+ eller AirPort express kan hitta något via DHCP. Jag har provat att låta kabelmodemet vara utan ström ett tag om det är så att det låser sig mot min dators MAC-adress, men utan resultat. Vad göra? I min tidigare lägenhet så fungerade både min 614+ och min AirPort utan problem. Kopplingen mellan dator och 614+ och AirPort fungerar bra, men inte mellan dem och kabelmodemet.

Kan inte komma på något som är fel.. (men troligtvis så har jag gjort något galet )

Några tips på vad som kan vara fel?

Tackam för svar..

/Stefan

Om du har riktig kabel så måste du väl :

1. Gå in i din routers WAN inställningar.
2. Välja dynamic IP adress

Sen kanske du måste ange DNSer och/eller login/lösen.

Sen borde det väl bara rulla på

PS. Glöm inte att sätta i gång DHCP på din egen router oxå för att underläta det hela Sen när du har fått det att fungera kan du sätta in kryptering och filter så att du kan ha ditt trådlösa nät ostört eller inte

1
Bevaka tråden