Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Age of Mythology Multiplayer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Försöker få igång en multiåplayer med AoM mellan XPn och Macen. Det funkar inte tillfredsställande
Tror att jag läst nånstans att mac- och pc-versionen inte funkar tillsammans i AoE! Gäller detta också för AoM? När jag hostar på PCn får jag ett minnesfel på macen och AoM avslutas. När jag hostar på Macen hittar PCn ett spel som heter (null) och när jag trycker på join så börjar den räkna ner och försöker connecta.
nån som har lyckats? Finns det några patchar som löser detta?

Pöss...

Ursprungligen av Knutsson:

Hej!
Försöker få igång en multiåplayer med AoM mellan XPn och Macen. Det funkar inte tillfredsställande
Tror att jag läst nånstans att mac- och pc-versionen inte funkar tillsammans i AoE! Gäller detta också för AoM? När jag hostar på PCn får jag ett minnesfel på macen och AoM avslutas. När jag hostar på Macen hittar PCn ett spel som heter (null) och när jag trycker på join så börjar den räkna ner och försöker connecta.
nån som har lyckats? Finns det några patchar som löser detta?

Pöss...

Följde det inte med en manual till spelet där svaret på denna fråga finns?

Jo, manual finns men svaret finns inte

Det på spelets hemsida står att man kan spela mot andra mac:are vilket jag tror kan antas betyda att det inte funkar mot pc, tyvärr.

ingen som vet nåt om tredjepartspatchar?

Antagligen går det inte. Skulle tippa att MacSoft gör samma som Aspyr; dvs har egna nätverksrutiner de använder när de portar spel.

Har haft samma problem med många spel, är väl antagligen bara de som gör spel för båda platformarna som det funkar för (Blizzard, Bungie).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-04 21:52

De flesta spelen funkar mellan Pc och Mac. AoM är inte en av dem.

1
Bevaka tråden