Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda mobilen som bluetooth-headset till Skype???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-10 16:25

Jag har tankat ner Skype och vill inte lägga pengar på ett headset till datorn. Tanken slog mig att både min mobil och min dator (g4 iBook) har bluetooth och är redan parkopplade.

Det vore ju fantastiskt att kunna använda mobilen som "telefon" till Skype.
Min mobil är en Ericsson k700i

Är detta genomförbart?

Senast redigerat 2005-06-13 09:47
  • Oregistrerad
  • 2005-07-29 08:18

Jag betvivlar att du kan använda mobiltelefonen som extern ljud-ut och ljud-in. Det har nog mest med mobiltelefonen att göra. De har ju olika services som de stöder och inte stöder Däremot ska det fungera utmärkt med (vissa) bluetooth-headsets. Slå då två flugor i en smäll och köp ett BT-headset om du inte redan har det så kan du använda det till både skype och mobiltelefonen.

cheers / n

  • Oregistrerad
  • 2005-07-29 09:39
Ursprungligen av helbro:

Jag betvivlar att du kan använda mobiltelefonen som extern ljud-ut och ljud-in. Det har nog mest med mobiltelefonen att göra. De har ju olika services som de stöder och inte stöder Däremot ska det fungera utmärkt med (vissa) bluetooth-headsets. Slå då två flugor i en smäll och köp ett BT-headset om du inte redan har det så kan du använda det till både skype och mobiltelefonen.

cheers / n

Jag har ett BT-headset (Jabra). Har inte lyckats koppla den till iBooken. Hmmm. Tack för tipset ändå. Jag ska jobba på saken.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-30 10:10
Ursprungligen av Lahitraho:

Jag har ett BT-headset (Jabra). Har inte lyckats koppla den till iBooken. Hmmm. Tack för tipset ändå. Jag ska jobba på saken.

jabra ska funka enligt sägen. i regel funkar de stora tillverkarnas grejer. Det ska inte vara svårare än att paira grejerna och sen välja ljud-ut och ljud-in i options för skype.. kolla runt lite och berätta hur det går!

/n

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-30 10:39

Kolla artikeln på mobil.se, Gör nog exakt det du vill om du har en Nokia Series 60 mobil:
Skype för Series 60

Citat från artikeln i mobil.se: "Programmet i mobilen kommunicerar med din dator via antingen bluetooth eller 3G/gprs. Det är alltså fortfarande så att samtalet går via din dator och internetuppkopplingen där"

Och länk till programmet:
http://www.useful-apps.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 13:17

Har en Nokia 6680, kommer prova detta, verkar användbart. Men tyvärr kräves PeCe.. Någon som hört vet något hur man får iSync eller annat sånt att fungera? Salling Clicker är grymt på 6680, visar tom skivomslag när man styr iTunes. Imponerande på grillfesterna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 13:28

F.ö finns det mobiltelefoner som headset-profilen inbyggd. En sådan är Qtek S100. Det är en palmliknande historia med Microsofts operativsystem för bärbara telefoner, Pocket PC - eller vad det nu heter..?
Detta har testats och används skarpt av ett antal kollegor till mig.

/Henric

1
Bevaka tråden