Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F/A 18 hornet multiplayer problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 18:56

Hej.

Någon som fått multiplayer i F/A 18 operation iraq (för os x) att fungera via nätet? Får igång allt som det ska mitt egna nätverk, men så fort jag försöker koppla upp med en annan spelare via nätet så är det tvärstopp och jag hittar inte felet.........

Läste någonstans att man ska öppna port 2934 o 2935 för att det ska funka. Men sedan är det en port förvald när man väljer multiplayer, nämligen 2481. Vi har öppnat även den.

Det blir hela tiden ett felmeddelande när den som ska "joina" ska koppla in sig, det blir inga fel när "host"en sätter upp sig.
Allt funkar som sagt i det lokala nätverket.

Har testat alla möjliga saker i fildelning och nätverk, appletalk är på, fildelning är på.

Någon som vet?

Martin

Hej!

Kör du via airport + router?
isf. kan det ev. ha att göra med airport inställningarna. Har haft liknande problem, testa att gå in i
airportverktyget, välj ställ in, fliken nätverk och se till att inte använda "distribuera ip-adresser". Verkar som att vissa nätverkstjänster flyter bättre då, iaf om du har en router/switch til etc. till hemnätverket... hjälpte mig

Värt att testa

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 21:25

Airport express kör jag så allt finns väl i den, kör inga systeminbyggda brandväggar eller nåt som jag vet om i alla fall. Han kör någon annan router. Kommer inte ihåg vad, men det är inte airport.

Men vad händer när jag tar bort distribuera adresser?? Behåller burkarna som är uppkopplade det interna ipnummer dom har nu, eller har det inte med det att göra? Det ligger ju 3 burkar i mitt lokala nätverk.

Dessutom så har jag ju styrt (måste man väl??) portkopplingen till den dator som ska köra spelet. Vet inte hur man gör för att öppna en port för alla burkar i nätverket.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 21:33

NU har jag dessutom märkt något ytterst skumt. Kom ju på att jag kan ju exprimentera själv med detta för att hitta en lösning.

En G5 och en powerbook. Av någon besynnerlig anledning går det att logga in som joinare när powerbooken är host, men inte tvärtom............Tvärtom kommer det ett felmeddelande......
Har nu gått igenom inställningarna och dom är likandant inställda i fildelningen och i nätverksinställningarna. Alla portarna jag pratade om ovan är öppnade till båda dom interna ipadresserna.

Gör alltså så här. Powerbooken använder jag externa ipnummret och på G5 joinar jag med externa numret, då funkar det. Gör jag tvärt om, fortfarande med externa ipnumret så blir det felmeddelande. Vad i hela friden är detta??
Båda har extremekort i sig, går via samma airportstation, inställningar lika i både systeminställningar och airport, samma system.

Har detta med distributionen och ipadresser att göra??

Martin

1
Bevaka tråden